همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پاسخگویی به موقع به هرنوع تهدید با توجه به توطئه‌های گوناگون و التهاب فراگیر در کشورها و مناطق پیرامونی و تلاش دشمن برای نفوذ و تسری این التهاب به داخل کشور حیاتی است.

محمد باقری

به گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در صبحگاه این ستاد که با حضورفرماندهان و مسئولان عالی‌ رتبه نیروهای مسلح برگزارشد ضمن تبریک عیدسعید فطر و قبولی طاعات عبادات ازخدمات سرلشکرسیدحسن فیروزآبادی مشاورعالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا درطول 27 سال خدمت خالصانه و بی‌دریع در سمت ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین سرلشکر غلامعلی رشید و امیرسرلشکر حسنی سعدی در تصدی بلندمدت به ترتیب در سمت‌های جانشین رئیس ستاد کل و معاون هماهنگ کننده ستاد کل تقدیر و تشکر کرد.

عضو شورایعالی امنیت همچنین پیرامون اوامرفرماندهی معظم کل قوا درحکم انتصاب خود اظهارکرد: نقشه راه حرکت ما منشوری است که فرماندهی معظم کل قوا درحکم اینجانب ابلاغ فرموده‌اند. نکات بسیار اساسی درحکم بیان شده که هر کدام وظایف سنگینی را بر دوش ما خواهد گذاشت. درحکم صادره مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز به اینجانب چهار وظیفه اساسی و یک رویکرد دائمی امر شده است.

وی افزود: وظیفه اول، ارتقای توانمندی‌های نیروهای مسلح است که بنا داریم در ستاد کل بر اساس اولویت‌های مورد نظر معظم‌له و با حداکثر تلاش و با اتکا به برنامه مصوب پنج ساله ششم نیروهای مسلح در این جهت حرکت کنیم و امیدوارم با همکاری دولت و مجلس محترم و تلاش وزیر محترم دفاع در تأمین منابع مصوب و مورد انتظار توفیقات مهمی برای نیروهای مسلح سختکوش جمهوری اسلامی ایران حاصل شود.

سرلشکر باقری تأکید کرد: وظیفه دیگر ارتقای آمادگی‌های دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح که به عبارتی هدف اصلی از هزینه منابع ملی برای بخش دفاع است. ان‌شاءالله با تلاش دسته جمعی نیروهای مسلح و ستاد کل و حضور میدانی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) حاصل گردد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ارتقای بسیج مردمی در تمامی ابعاد و به خصوص ارتقای توان و آمادگی دفاعی و امنیتی بسیج در کنار حضور و نقش‌آفرینی آن در تعمیق ریشه‌های انقلاب اسلامی در جان آحاد هموطنان عزیزمان با جدیت تمام دنبال خواهد شد.

وی افزود: امکان پاسخگویی به موقع و موثر در هر سطح و نوع از تهدیدات متوجه به نظام جمهوری اسلامی ایران که با توجه به توطئه‌های گوناگون دشمنان و التهاب فراگیر در کشورها و مناطق پیرامونی و تلاش دشمن برای نفوذ و تسری این التهاب به داخل کشور امری حیاتی محسوب می‌شود نیز با ارتقای توان و آمادگی نیروهای مسلح و تکمیل فرایندهای کارآمد اطلاعاتی، عملیاتی، آمادی و فرماندهی کنترل مناسب دنبال خواهد شد.

سرلشکرباقری در مورد شاخص‌های عمل انقلابی و تأکید فرماندهی معظم کل قوا درتعامل سازنده با سازمان‌های نیروهای مسلح اظهارداشت:‌ عمل انقلابی در ستاد کل نیروهای مسلح با شاخص‌هایی همچون ارتقای مدیریت و بهره‌وری مناسب، حرکت هدفمند و خستگی‌ناپذیر در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی،‌کاهش فاصله در میان اقشار نیروهای مسلح، بهبود رفتار با سربازان و زیردستان سنجیده خواهد شد.

وی تأکیدکرد: نکته دیگری که مورد تأکید فرمانده معظم کل قوا در شرفیابی اینجانب بود و همواره ایشان به آن تأکید دارند مسئله تعامل مثبت و سازنده با چهارسازمان عمده نیروهای مسلح است. ما بر طبق قانون اساسی و قوانین و ساختار کشور دارای چهارسازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در کشور هستیم و برابر تدبیر سیاست‌‌گذاری، هدایت عمومی‌، نظارت و انجام هماهنگی بین این چهارسازمان به ستاد کل نیروهای مسلح محول شده و ستاد کل مسئولیت هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های نیروهای مسلح با بخش‌های کشوری را بر عهده دارند.

به گفته سرلشکرباقری،‌ پس ما قرار است که با تعامل مثبت با راهنمایی خوب و همفکری مثبت کاری کنیم که چهار سازمان عمده ما وظایف‌شان را به درستی و کامل انجام دهند البته این کامل و درست بودن نسبی است و بدیهی است که تا الان هم به نحو خوبی انجام می‌شده اما همچنان مسیر رشد باز است و بایستی این مسیر جلوتر رود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما بایستی با شاخص‌هایی معلوم کنیم که این رشد و توانایی و این قدرت دفاعی و آمادگی و پاسخگویی به تهدید همواره درحال ارتقا است و راهش تعامل است. من از روزی که این مسئولیت را پذیرفتم و حکم صادرشد خدمت فرماندهان محترم ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزیر دفاع عرض و تأکید کردم که ستاد کل در شرایطی می‌تواند مسئولیتش را به خوبی انجام دهد که یک تعامل دو طرفه مثبت با هم داشته باشیم.

سرلشکرباقری تأکیدکرد: بایستی در مسیراین تعامل حرکت کنیم و اگر موانعی دارد به طور دوستانه صحبت و گفتمان سازی کنیم و هماهنگ با هم حرکت کنیم. این هم جزء خط مشی است که در این دوره مسئولیتی انجام خواهد شد.

کد خبر 339516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha