چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سرباز یکی از عناصر مهم قدرت در جمهوری اسلامی ایران و انقلاب شکوهمند است.

سید مسعود جزایری

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری روز چهارشنبه در آیین پایانی هشتمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: سرباز، جوانی برومند، دلسوز، متخصص و پایکار انقلاب و کشور است.

وی اضافه کرد: قدر و ارزش سرباز و سربازی در جامعه باید شناخته شود و جامعه باید به سربازش افتخار کند که متاسفانه امروز ما این گونه نیستیم و در این زمینه مشکل داریم و باید مشکل را برطرف کنیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: هر جا سرباز وارد می شود همگان به او احترام بگذارند و جایگاه او را مغتنم شمارند.اگر سرباز در جبهه افتخار آفرینی می کند همه باید در شهر و روستا و کشور به او و فداکاری هایش افتخار کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مراحل تکامل و بلوغ خود را طی می کند و به این جشنواره نباید از منظر یک مناسبت معمولی نگاه کرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این جشنواره با توجه به مراحل بلوغی که طی می کند فرصتی را فراهم کرده است که به مساله سرباز و سربازی در جامعه از سوی دستگاه های مختلف، نگاه ویژه ای شود.

سردار جزایری گفت: بارها سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی به تمام ما یادآور شده اند که حفظ کرامت و عزت سرباز بر همه ما و بر همه دستگاه های کشوری و لشکری به ویژه در نیروهای مسلح واجب است و نباید در این خصوص فقط به شعار اکتفا کرد.

وی تصریح کرد: زمینه های بهره برداری و بهره گیری بهینه و ارزشمند از این نیروی جوان و با نشاط مربوط به دستگاه های تحویل گیرنده و تحویل دهنده در سطح نیروهای مسلح است.

آیین پایانی هشتمین جشنواره جوان سرباز با شعار «سرباز، مظهر بصیرت، مدافع ولایت و نماد مقاومت» صبح چهارشنبه با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری و سربازان برگزیده سازمان های نیروهای مسلح به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجموعه فرهنگی، ورزشی امام علی(ع) ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

در این جشنواره بیش از سه هزار سرباز نمونه سازمان های نیروهای مسلح اعم از ستاد کل، ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انتظامی حضور داشتند.

تجلیل، تکریم و ارائه الگوهای موفق و برتر به جامعه سربازان نیروهای مسلح و فرهنگ سازی با تأکید بر ارزش ها و آموزه‌های اسلامی، انقلابی و ملی از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان شده است.

در آیین پایانی هشتمین جشنواره جوان سرباز از 48 برگزیده سازمان های نیروهای مسلح شامل 36 سرباز و12 کادر نمونه تجلیل شد که این منتخبین پس از برگزاری جشنواره‌های مقدماتی در سطح یگان و رده‌های استانی سازمان ها به مرحله نهایی راه یافته اند.

منتخبان این جشنواره در 10 محور شامل «سرباز، دفاع، امنیت و اقتدار ملی»، «سرباز، ایثارگری و فداکاری، شهید، جانباز»، «سرباز، وظیفه شناسی و اقدام برجسته»، «سرباز، امور فرهنگی، هنری و تبلیغات»، «سرباز، خلاقیت، ابتکار و فناوری»، «سرباز، ورزش و تربیت بدنی»، «سرباز، نظم و انضباط اجتماعی»، «سرباز، دینداری و بصیرت»، «سرباز، مسئولیت پذیری و خانواده»، «سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی» برگزیده شده‌ اند.

هشتمین جشنواره جوان سرباز به منظور ارتقای روحیه و انگیزه خدمتی، تقویت نگرش مثبت نسبت به جامعه سربازی، افزایش پویایی و نشاط و هویت بخشی، تقویت اعتماد به نفس و خود باوری سربازان و ارتقای سطح منزلت و قداست خدمت وظیفه عمومی در جامعه و کشور برگزار شد.

ارزش گذاشتن به اندیشه و کارکردهای سازنده جوانان سرباز در تمامی عرصه‌ها، شناسایی جوانان متعهد و توانمند و برنامه ریزی مناسب برای سازماندهی و حمایت از آنان، زمینه سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی و امید، آینده جوانان و نیز تقویت و تعمیق انسجام، وحدت و یکپارچگی در نیروهای مسلح از دیگر اهداف برگزاری هشتمین جشنواره جوان حضرت علی اکبر(ع) بود.

کد خبر 334317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha