همشهری آنلاین: معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مبارزه با گروهک تروریستی داعش در منطقه شامات (سوریه وعراق)، دفاع از دین اسلام و تقویت امنیت انقلاب اسلام است.

عبدالله ملکی

سرلشکر مصطفی ایزدی روز جمعه در دوازدهمین همایش یادیاران و یادواره شهدای مریوان شاخه شمال کشور در اردوگاه شهدای هفتم تیر بسیج در رامسر افزود: امروز میدان مبارزه و دفاع از دین اسلام تغییر یافته و مرزهای مبارزه با دشمن از مرزهای ایران اسلامی دور شده است.

وی افزود: همه باید بدانیم که مبارزه در منطقه شامات تنها برای دفاع از دین مبین اسلام و تقویت امنیت انقلاب اسلامی صورت می گیرد.

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد : دشمن نه تنها به دنبال مخدوش کردن دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است بلکه همواره تلاش می کند تا چراغ انقلاب اسلامی را خاموش کند به همین خاطر ما باید هوشیار باشیم.

سرلشکر ایزدی خاطر نشان کرد: البته دشمن اذعان دارد که انقلاب اسلامی با قدرت و اقتدار روبه جلو حرکت می کند و آنها ایران اسلامی را به عنوان قدرت منطقه ای شناخته اند.

وی همچنین با اشاره به بزرگداشت یاد و خاطره شهدا گفت: به تعبیررهبر معظم انقلاب بزرگداشت شهدا، تکریم ارزش های ناب انقلاب است و شهدا در جریان این مبارزه، بر عهدی که با خدا بستند پایبند بودند.

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: شهدا با بصیرت و تابع ولایت بودند و به رسالت خویش به درستی عمل کردند.
مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران هم در این آیین گفت:همایش یاد یاران فرصتی برای گردهمایی رزمندگان

دوران دفاع مقدس و تجدید خاطره روزهای حماسه و خون در ارتفاعات سربه فلک کشیده کردستان و آذربایجان غربی است.

سردار عبدالله ملکی افزود: دلاورمردان مازندرانی از اوایل سال 59 و 60 و در ادامه تا سال 1375 در مریوان حضور داشتند و به شهادت رسیدن بیش از 1200 رزمنده شمالی در مریوان به غیر از شهدای عملیات ها، شاهد این ادعاست.

وی گفت: مریوان، سرزمین مجاهدت های خاموش است و در واقع یادواره شهدای مریوان تداوم عقد اخوت رزمندگان در سنگرهای رزم غرب کشور است.

در این همایش از خانواده های جاوید الاثر احمد متوسلیان ،شهیدان ابوعمار، سعید قهاری، ابراهیم مرادی، جلال بارنامه، عثمان فرشته و لطیف راستی و همچنین از سرداران رستگارپناه ،جوادشمس ،اکبرنژاد و آقایی تجلیل شد.

همچنین در این همایش از کتاب نبردکوسالان زندگی نامه و خاطرات سردار عبدالله ملکی به نویسندگی علی رستمی رونمایی شد.

در این همایش 600 نفر از رزمندگان گیلان، گلستان، مازندران و مریوان حضور یافتند.

یادواره شهدای مریوان و شمال کشوربا عنوان یاد یاران همه ساله به صورت دوره ای در استان های شمالی کشور برگزار می شود و سال گذشته این یادواره در استان گیلان برگزار شده بود.

کد خبر 342199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha