همشهری‌آنلاین: پلیس افغانستان اعلام کرد سه عامل حمله به هتلی در کابل که خارجی‌ها در آن اقامت داشتند، کشته شدند اما به غیر از آنها، هیچ‌کس دیگری کشته نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالرحمن رحیمی، رئیس پلیس کابل اعلام کرد: «عملیات پایان یافت بی آن‌که قربانی دیگری در داخل یا بیرون هتل بر جا بگذارد.»

او پیش‌تر از کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن سه تن دیگر در این حمله خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاري فرانسه اعلام كرده‌بود در انفجار مهیب نیمه شب کابل ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

صبح امروز دوشنبه 11 مرداد،خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از کابل به نقل از پلیس افغانستان اعلام کرد حمله به هتل نورث گیت کابل با کشته شدن سه مهاجم پایان یافت.

 منابع امنیتی افغان گزارش کردند انفجار بسیار مهیبی با کامیون بمب‌گذاری شده نيمه‌شب یک هتل امنیتی محل اسکان خارجی‌ها را در اطراف کابل هدف قرار داد. این منابع در اولين ساعات پس از وقع حمله به کشته‌ها یا زخمی‌های احتمالی این انفجار اشاره‌ای نکردند.

طالبان با برعهده گرفتن مسئولیت این حمله تصریح کرد : «یک کامیون بمب‌گذاری شده را در ورودی هتل نورث گیت Northgate واقع در جاده جدید منتهی به پایگاه نظامی آمریکا در بگرام در شمال کابل منفجر کرده است.

صدای این انفجار بسیار شدید در حدود ساعت یک و 30 دقیقه نيمه‌شب به وقت محلی ( 21 به وقت گرینویچ) شنیده شد و سپس برق به مدت چند دقیقه قطع شد.

طالبان در صفحه توییتر خود نوشت : این انفجار « راه را برای جنگجویان این گروه که مجهز به سلاح‌های سبک آرپی جی بودند برای ورود به داخل این هتل باز کرد.»

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به « کشته‌شدن حدود 100 نفر از متجاوزان » در این عملیات پیچیده اشاره کرد. این هتل غیرقابل دسترسی و همه خطوط تلفنی آن خارج از سرویس شد.

هتل نورث گیت که میزبان میهمانان خارجی است با دیوارهای بلند احاطه شده است . این هتل در پایگاه اینترنتی خود نوشته است مقررات سختی را در زمینه امنیتی با برج های مراقبت و محافظان خصوصی که آموزش نظامی دیده اند اعمال می‌کند.

این نخستین حمله به کابل پس از دو حمله انتحاری علیه اقلیت هزاره شیعه در تاريخ دوم مرداد است که به کشته شدن دست‌کم 80 نفر و زخمی شدن بیش از 230 نفر منجر شد.

کد خبر 341765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha