سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

روز گذشته ۳ حمله انتحاری و تیراندازی در کمتر از ۱۲ ساعت، کابل، پایتخت افغانستان را لرزاند.

تروریست

در سلسله حمله‌هاي ديروز كه گروه طالبان مسئوليت آنها را به‌عهده گرفته، 35نفر كشته و بيش از 100نفر ديگر زخمي شدند. حوالي بامداد 2عامل انتحاري كمربندهاي انفجاري خود را در نزديكي ساختمان وزارت دفاع در مركز كابل منفجر كردند كه بر اثر آن تعدادي افراد غيرنظامي و همچنين تعدادي از نيروهاي امنيتي جان خود را از دست دادند. در بيانيه منتشر شده از سوي وزارت دفاع افغانستان آمده كه يكي از ژنرال‌هاي ارتش، معاون واحد حفاظت از رياست‌جمهوري، يكي از مسئولان ارشد اداره امنيت كابل، مسئول حوزه امنيتي دوم پليس كابل و معاون او در ميان كشته‌شدگان بوده‌اند.

محمد رادمنش، سخنگوي وزارت دفاع افغانستان، ديروز گفت كه اين انفجارها در چندصد متري ورودي وزارت دفاع روي داده است. رادمنش گفت زماني كه نيروهاي امنيتي و مردم براي كمك‌رساني به قربانيان انفجار اول جمع شده بودند، بمبگذار دوم كمربند انتحاري خود را در ميان آنها منفجر كرد. گروه طالبان با انتشار بيانيه‌اي مسئوليت اين 2حمله تروريستي را برعهده گرفت و ادعا كرد بر اثر اين انفجارها ده‌ها سرباز و نيروي امنيتي كشته و زخمي شده‌اند. طالبان 7‌ماه پيش نيز ساختمان وزارت دفاع افغانستان را هدف حملات انتحاري خود قرار داده بود كه در آن حمله دست‌كم 15نفر كشته و بيش از 30نفر ديگر زخمي شدند.

در حمله سوم، اوايل صبح ديروز 3فرد مسلح به ساختمان يك مركز خيريه در كابل حمله كرده و دست‌كم يك غيرنظامي را كشته و 6تن ديگر را زخمي كردند. پيش از ورود اين افراد به ساختمان، يك عامل انتحاري خودروي بمبگذاري شده‌اي را در ورودي ساختمان منفجر كرد تا مهاجمان وارد ساختمان شوند. درگيري ميان نيروهاي ويژه پليس با اين افراد تا حوالي ظهر ادامه پيدا كرد و در نهايت با كشته شدن مهاجمان به پايان رسيد. صديق طديقي، سخنگوي وزارت كشور افغانستان، ديروز حوالي ساعت 11به وقت محلي با انتشار پستي در توئيتر نوشت: «3تروريست كشته شده و 42تن ازجمله 10خارجي نجات داده شدند.»

در پي حمله‌هاي ديروز طالبان، از تردد خودروها در كابل جلوگيري شد و بسياري از مدارس شهر تعطيل شدند. كمتر از 2هفته پيش نيز در حمله مهاجمين مسلح به دانشگاه آمريكايي كابل، 13نفر كشته شدند. وضعيت امنيتي كابل، انتقادهاي بسياري را عليه دولت افغانستان به‌دنبال داشته است.

کد خبر 345679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha