همشهری آنلاین: منابع خبری افغانستان شمار تلفات نظامیان آمریکایی را در این کشور از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۲ هزار و ۳۶۶ نفر کشته و ۲۰ هزار و ۱۶۶ نفر زخمی اعلام کردند.

 ۲ هزار و ۳۶۶ نظامی آمریکایی در افغانستان کشته شده اند

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «کلیدگروپ» افغانستان روز یکشنبه به نقل از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این افراد در طول 15 سال جنگ در افغانستان کشته و یا زخمی شده اند.

براساس این گزارش؛ «کریستوفر ویلبور» آخرین نظامی آمریکایی است که در استان قندهار در جنوب افغانستان کشته شده است.

پس از 15 سال حضور امریکا به بهانه جنگ علیه تروریسم و کشت مواد مخدر در افغانستان ؛ این کشور در بدترین وضعیت امنیتی قرار دارد و هر روز گروه طالبان شهرستان های این کشور را هدف حمله قرار داده و یا به تصرف خود در می آورد.

درحال حاضر 9 هزار و 800 نظامی آمریکایی در افغانستان بسر می برند و در مبارزه علیه تروریسم با نیروهای افغان همکاری می کنند.

این نیروها براساس فرمان 'باراک اوباما 'رئیس جمهوری آمریکا تا پایان سال 2017 میلادی در افغانستان باقی خواهند ماند.

2 روز پیش وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پس از 10 سال بار دیگر استفاده از جنگنده های «B52» را در حمله علیه مواضع طالبان و تروریست ها آغاز کرده است.

پیش از این نیز وزارت دفاع آمریکا استفاده از موشک های کروز علیه مواضع داعش در استان شرقی ننگرهار این کشور را اعلام کرده بود.

گروه طالبان به اعلام این خبر واکنش نشان داد و 'ذبیح الله مجاهد' سخنگوی گروه طالبان روز گذشته (شنبه) با انتشار یک پیام صوتی، آن را جنگ تبلیغاتی خواند و گفت که واشنگتن از آغاز حمله به افغانستان، از این جنگنده ها علیه مواضع آنان استفاده کرده است و این جنگنده ها هیچ تاثیری بر این گروه ندارند.

در پی حمله القاعده به رهبری 'اسامه بن لادن' به نیویورک و واشنگتن در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ و هشدار 'جرج بوش' رئیس جمهوری وقت آمریکا به گروه طالبان مبنی بر اخراج گروه تروریستی القاعده از خاک افغانستان و رد این درخواست از سوی طالبان؛ حمله نیروهای نظامی آمریکا به افغانستان در اکتبر سال 2001 آغاز شد.

کد خبر 343904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha