۲ سارق تاس برای اینکه از سوی طعمه‌هایشان شناسایی نشوند، ‌کلاه گیس به سر می‌گذاشتند و با سوار کردن مسافران، دست به زورگیری می‌زدند.

ساعت 10صبح 27دي‌ماه پارسال مردي به كلانتري قلعه نو رفت و عنوان كرد كه در دام 2دزد مسافركش گرفتار شده است. او در توضيح ماجرا گفت:ساعتي قبل‌تر در سه راه افسريه به مقصد فيروز آباد سوار خودروي پرايدي شدم كه به جز راننده، جوان ديگري در صندلي عقب نشسته بود. همين باعث شد كه فكر كنم راننده آن مسافركش است و با خيال راحت در صندلي جلو نشستم. هنوز مسافت زيادي نرفته بوديم كه سرنشين خودرو چاقويي روي پهلويم گذاشت و با تهديد خواست تا هرچه دارم در اختيارشان قرار دهم.من هم از ترس جانم، 2ميليون تومان پولي كه دقايقي قبل‌تر از بانك گرفته بودم به همراه موبايلم را در اختيارشان قرار دادم. آنها پس از سرقت مرا در جاده ورامين به بيرون پرت كردند و گريختند.

  • دستگيري

با اين شكايت، مأموران با دستور قاضي سهرابي بازپرس شعبه نهم دادسراي جنايي تحقيقات خود را در اين خصوص شروع كردند اما هيچ ردي از دزدان در دست نبود. چرا كه شاكي هنگام فرار دزدان پرايد سوار موفق به يادداشت شماره پلاك آنها نشده بود. از طرفي با چهره‌نگاري و بررسي تصاوير مجرمان سابقه دار هيچ نتيجه‌اي به‌دست نيامده بود. همين كار پليس را دشوار‌تر مي‌كرد تا اينكه پس از گذشت 4‌ماه از سرقت موبايل شاكي كه تا پيش از اين خاموش بود، فعال شد و مأموران توانستند شخصي كه از اين گوشي موبايل شاكي استفاده كرده بود را دستگير كنند.

او مدعي شد كه چند روز پيش موبايل را از جواني به نام محمد خريده و نصفي از پول آن را هنوز پرداخت نكرده و منتظر است تا او كارتن گوشي را برايش ببرد. مأموران از اين طريق محمد را دستگير كردند و او در بازجويي‌ها به سرقت با همدستي دوستش اقرار كرد. وي گفت: آن روز با دوستم در خيابان بوديم كه ناگهان وسوسه سرقت به سرمان زدم اما فقط همين يك مورد را انجام داديم و پس از آن از ترس دستگيري، تصميم گرفتيم دست به خلاف نزنيم.

وقتي همدست وي دستگير شد و هردو در برابر شاكي قرار گرفتند او مدعي شد كه دزدان زمان سرقت موهاي پرپشتي داشتند. اين درحالي بود كه هردو تاس بودند و مشخصاتشان با مشخصاتي كه شاكي ارائه كرده بود كمي متفاوت‌تر بود. در چنين شرايطي بود كه دزدان اقرار كردند به‌دليل تاس و كم پشت بودن موهايشان بيشتر وقت‌ها از كلاه‌گيس استفاده مي‌كنند.به گزارش همشهري، تحقيقات از اين دو متهم براي شناسايي شاكيان احتمالي ادامه دارد.

کد خبر 341326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha