چند روز پس از انتشار خبر کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی در آزادشهر استان گلستان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که عامل اصلی این کلاهبرداری، در استان سیستان و بلوچستان نیز بیش از ۲۰۰میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

چک

مرد كلاهبردار كه به گفته مالباختگان احمد نام دارد، با اين ادعا كه مي‌تواند خودروهاي ساخت داخل را چند ميليون تومان پايين‌تر از قيمت بازار به مشتريانش بفروشد، آنها را فريب داد و سرمايه‌ صدها نفر را به جيب زد و پا به فرار گذاشت.چند روز پيش بود كه خبر كلاهبرداري 300ميليارد توماني اين مرد در شهرستان آزادشهر استان گلستان را منتشر كرديم.

ماجرا از اين قرار بود كه متهم به همراه مردي جوان شركتي در آزادشهر تاسيس و با تبليغات گسترده در سراسر شهر و شهرستان‌هاي اطراف شروع به جذب مشتري كرد. آنها به مشتريان خود وعده داده بودند كه در ازاي پرداخت 17.5 ميليون تومان، مي‌توانند دوماهه خودروي پرايد تحويل بگيرند. حال آنكه قيمت خودرو در بازار 5/19ميليون تومان بود و كساني كه قصد تحويل گرفتن خودرو نداشتند، مي‌توانستند در ازاي سرمايه‌شان هر دو‌ماه 2ميليون تومان سود دريافت كنند.

به اين ترتيب بود كه صدها نفر در وسوسه دريافت اين سود عجيب، راهي شركت مورد نظر شدند و همه سرمايه‌شان را در اختيار آنها قرار دادند تا به‌تصور خودشان سود ميليوني دريافت كنند. اما در نهايت پس از چند سال فعاليت، سرشاخه‌ اصلي شركت(احمد) درحالي‌كه حدود 300ميليارد تومان از طعمه‌هايش دريافت كرده بود، ناپديد شد و آنها را به دردسر بزرگي انداخت. حالا اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اين مرد نه‌تنها در گلستان، بلكه در شهرهاي ديگر هم با همين شگرد دست به كلاهبرداري زده است. او در استان سيستان‌ و بلوچستان هم بيش از 100نفر را فريب داده و دست‌كم 200ميليارد تومان كلاهبرداري كرده است.

لال‌محمد، يكي از كساني است كه متهم بيش از 600ميليون تومان از او كلاهبرداري كرده است. او در گفت‌‌وگو با همشهري مي‌گويد: چند سالي بود كه شنيده بودم مردي در تهران در كار خريد و فروش پژو405و پژوپرشيا زير قيمت بازار است. اين مرد كه احمد نام دارد، مدعي بود كه وارد‌كننده لوازيدكي خودرو از چين است.

او مي‌گفت كه در دوران تحريم، محموله‌هاي بزرگ لوازم يدكي خودرو وارد كشور كرده و به ايران‌خودرو فروخته است. حالا هم كه ايران‌خودرو ميلياردها تومان به او بدهكار است، به او مجوز داده كه خودروهاي پژو را چند ميليون‌تومان زير قيمت بازار بخرد. احمد مدعي بود كه هربار يك حواله هزارتايي خودرو برايش صادر مي‌شود و او مي‌تواند اين خودروها را به مشتريانش زير قيمت بازار بفروشد.

لال‌محمد ادامه مي‌دهد: افراد زيادي را مي‌شناختم كه از شهرهاي مختلف استان با اين مرد كار مي‌كردند. وقتي از آنها پرس و جو كردم، همه مي‌گفتند كه احمد آدم خوبي است و تا حالا نشده كه به وعده‌اش عمل نكند. او به كساني كه ماشين مي‌خواستند، 50روزه ماشين مي‌داد و به بقيه هم سودي حدود 70درصد پرداخت مي‌كرد.

براي همين وسوسه شدم كه با او كار كنم و شروع به جمع‌كردن پول از اهالي روستايمان نصيرآباد كردم. مرد جوان مي‌گويد: هر كس سرمايه‌اي داشت به من سپرد تا با آن كار كنم. يكي زمينش را فروخت، ديگري طلاهايش و آن يكي هم ماشينش را. وقتي 601ميليون تومان جمع شد با احمد تماس گرفتم و گفتم كه در ازاي اين سرمايه‌گذاري چك مي‌خواهم. اما او گفت كه اگر اعتماد داري بدون چك بايد كار كني و اگر نداري اصلا كار نكن.

من هم با توجه به تعريف‌هايي كه از او شنيده بودم، همه 601ميليون تومان را به حسابش ريختم تا اينكه چند روز پيش وقتي موعد دريافت سود فرا رسيد، با تلفن همراهش تماس گرفتم اما خاموش بود. راهي مغازه‌اش در تهران شدم و آنجا بود كه فهميدم او سر خيلي‌ها را كلاه گذاشته و متواري شده است.

لال‌محمد حالا از سوي روستايياني كه براي سرمايه‌گذاري به او پول داده‌اند تحت فشار است و مي‌گويد كه حتي تهديد شده كه اگر پول مردم را پس ندهد كشته خواهد شد. او مي‌گويد: هيچ پولي ندارم كه سرمايه‌ روستاييان را پس بدهم. هر چه پول داشتم خرج گرفتن وكيل كردم و اميدوارم اين مرد هر چه زودتر دستگير شود.براساس اين گزارش، مالباختگان مي‌گويند كه احمد با اين روش در استان‌هاي ديگر هم كلاهبرداري كرده اما بيشترين مبلغ را در استان‌هاي گلستان و سيستان و بلوچستان به جيب زده است.

 

کد خبر 337836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha