همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود شکاف میان جامعه پزشکی و پرستاری در نظام پرداخت گفت: مجلس در ساماندهی فاصله حقوق‌های نجومی برخی پزشکان با جامعه پرستاری تردیدی ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، صبح  یکم مردادماه، در دیدار با اعضای جامعه نظام پرستاری کشور گفت: قطعا پرستاران جزء اقشار خدوم و زحمتکش کشور محسوب می‌شوند و باید حمایت‌های لازم از این افراد صورت گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش عمده ای از مدیریت و انجام امور حوزه سلامت بر عهده پرستاران و پرسنل اورژانس است افزود: قطعاً نظام پرداختی در حوزه بهداشت و درمان باید متناسب باشد و مجلس پیگیر این مسئله است البته برای انجام اقدامات باید وضع موجود را بشناسیم و با فهم این وضعیت تصمیمات درست را اتخاذ کنیم.

لاريجانی با اشاره به وجود برخی شکاف‌های پرداختی میان جامعه پزشکی و جامعه پرستاری گفت: براساس گزارش دیوان‌محاسبات در حوزه پرداخت شکافی میان پزشکان و پرستاران وجود دارد از این رو به نظر من می بایست جامعه پرستاری گزارش‌های تحلیلی را در این رابطه به مجلس ارائه کند تا ما این مطالب را با داده‌های دیوان محاسبات، وزارت بهداشت و دستگاه‌های مربوطه تطبیق دهیم و در نهایت تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای حوزه نظام پرداختی بخش سلامت سقف گذاشته شود تصریح کرد: وزارت بهداشت علت افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال‌های اخیر را کاهش و جلوگیری از پدیده زیرمیزی اعلام کرده اما قطعا در ساماندهی فاصله حقوق‌های نجومی برخی جراحان و پزشکان با جامعه پزشکی و پرستاری تردیدی نیست از طرفی دیگر با توجه به خواسته‌های جامعه اورژانس، این افراد می‌توانند پیشنهادات خود را برای بررسی به مجلس ارائه کنند همچنین بخش‌های مختلف حوزه سلامت می‌توانند برای پیگیری خواسته‌های خود درنشست‌های کمیسیون‌های تخصصی و حتی صحن علنی مجلس حضور پیدا کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس علاقمند به حل مشکلات جامعه پرستاری است تصریح کرد: قطعا پرستاران وظایف و کارهای سختی را بر عهده دارند و به طور حتم برای انجام این امور نیازمند ایجاد یک فضای آرام هستند تا به بیماران خدمات ارائه کنند از این رو مجلس شورای اسلامی این مسائل را به جد پیگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس درباره پرونده‌های حقوق‌های نجومی گفت: جامعه پرستاری می‌تواند گزارش‌ها و آمارهای خود را برای کنترل حقوق‌های حوزه سلامت به این کمیسیون ارائه کنند تا در صورت لزوم برای این مسئله قانون جدایی تصویب شود و یا در برنامه ششم به این موضوع پرداخته شود.

در این نشست،  مسئولان نظام پرستاری کل کشور گزارشی را درباره وضعیت اجرای قانون تعرفه گذاری نظام پرداخت پرستاری، وضعیت معیشتی پرستاران و همچنین فاصله پرداختی میان پرستاران و پزشکان ارائه کردند.

در پایان این دیدار کارت و نشان افتخاری نظام پرستاری به علی لاریجانی اهداء شد.

کد خبر 340748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha