یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

پس از اعتراض‌های متعدد پرستاران و وعده‌های وزارت بهداشت برای رسیدگی به موضوع حقوق آنها، روز گذشته دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم روز پرستار برای تحقق پرداخت‌ مبتنی بر عملکرد تا پایان سال دستور ویژه صادر کرد و خطاب به پرستاران گفت:

پرداخت عملکردی باید تا پایان امسال مطابق شیوه‌نامه حقوق عملکردی پرستاری و سایر گروه‌ها انجام شود هرچند این امر کار سختی است اما به عدالت نزدیک‌تر است.

وزير بهداشت‌ ‌ از دولت و مجلس خواست كه وزارت بهداشت را از كمبود نيرو و فشاركاري كه روي گروه‌هاي مختلف پزشكي و پرستاري وجود دارد، نجات دهند. وي‌گفت: يك سال و نيم است كه در جلسات دولت بارها گفته‌ام كه اكنون به ازاي هر هزارنفر جمعيت 1.1پرستار و البته در بخش‌‌ روان 47صدم پرستار فعال است و كمتر جايي در دنيا چنين شرايطي دارد. البته همين وضعيت را در اورژانس هم شاهديم به‌طوري كه پرسنل آن 500ساعت در‌ماه كار مي‌كنند.

در عين حال اكنون وزارت بهداشت حقوق و پرداختي 95هزار نفر از پرستاران را از جيب مردم كه همان درآمد اختصاصي بيمارستان‌هاست، پرداخت مي‌كند چراكه رديف بودجه‌اي ندارند و ما بابت اين 95هزار نفر يك قران دريافت نمي‌كنيم. اين دستور وزير بهداشت در حالي روز گذشته اعلام شد كه مديركل خانه پرستار از دولت در آستانه روز پرستارخواست كه به پرستاران توجه كنند.

کد خبر 287871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha