همشهری آنلاین: پلیس استان بابل عراق روز چهارشنبه اعلام کرد در عملیات نیروهای پلیس در این استان ۲۱۴ تروریست بازداشت و یک انبار بزرگ مهمات تروریست ها کشف و ضبط شد.

 پلیس عراق ۲۱۴ تروریست را در استان بابل دستگیر کرد

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، پلیس استان بابل افزود: نیروهای پلیس طی عملیات گسترده ای در بخش های مختلف استان بابل موفق به دستگیری 214 تروریست شدند.

منابع پلیس اعلام کردند، نیروهای امنیتی و پلیس استان بابل همچنین موفق شدند بک انبار بزرگ مهمات تروریست ها در منطقه «مسیب» (35 کیلومتری شمال بابل) کشف کنند.

در این انبار انواع مختلف بسته های انفجاری، اسلحه و مواد منفجره کشف شده است و نیروهای امنیتی بسته های انفجاری را خنثی کردند.

گروه های تروریستی بارها مناطق مسکونی و باستانی استان بابل را هدف حمله های انتحاری قرار داده اند.

گروهک تروریستی داعش 16اسفند ماه سال گذشته یک کامیون بمب گذاری شده در نزدیکی مجموعه آثار تاریخی شهر بابل در جنوب شهر حله مرکز بابل منفجر کرد.

براساس آمارهای اعلام شده، در این انفجار تروریستی 19 نفر کشته و 73 نفر مجروح شدند.

تلاش داعش برای حمله به مجموعه آثار تاریخی شهر بابل باستانی، تلاش دیگری از سوی این گروه تروریستی برای نابودی میراث فرهنگی و تاریخی این کشور قلمداد شده است.

این گروه از ژوئن 2014 و اشغال بخش های بزرگی از شمال و غرب عراق، بسیاری از اماکن تاریخی، مذهبی و میراث ارزشمند فرهنگی عراق را نابود کرده و حتی به مزار پیامبران الهی در استان نینوا نیز رحم نکرده است.

کد خبر 340636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha