همشهری آنلاین: منابع خبری به نقل از منابع امنیتی عراق اعلام کردند که شمار کشته‌های انفجار روز یکشنبه در کاظمین به ۱۸ کشته و ۳۷ زخمی افزایش یافته است.

 شمار تلفات انفجار تروریستی در کاظمین عراق | ۱۸ کشته ۳۷ زخمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، این حادثه ناشی از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده توسط یک عامل انتحاری بود.

طبق اعلام رسانه های عراقی این انفجار تاکنون به شهادت ۱۸ نفر و زخمی شدن ۳۷ نفر منجر شده است.

نیروهای امنیتی عراق مکان وقوع انفجار را به محاصره خود درآورده و در حال فراهم کردن زمینه برای منتقل کردن مجروحان به بیمارستان هستند.

بر اساس گزارش ايرنا به نقل از گزارش خبرگزاری فرانسه نيز در حمله عامل انتحاری حامل کمربند منفجره در میدان عدن منطقه کاظمین در شمال بغداد 15 نفر کشته و 30 نفر زخمی شده اند.

گروه تروریستی- تکفیری داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

گروه تروریستی - تکفیری داعش به دلیل شکست های متوالی در جبهه های عراق، بغداد و شماری از شهرهای دیگر این کشور را هدف حملات تروریستی خود قرار داده است.

در آخرین حمله خونین این گروه تروریستی (در اواخر ماه مبارک رمضان) به مجتمع تجاری در منطقه کراده در مرکز بغداد 291 نفر کشته و بیش از 200 نفر نیز زخمی شدند.

عملیات ارتش عراق هم اکنون بر آزاد سازی استان نینوا و شهر موصل در این استان به عنوان مرکز این گروه تروریستی - تکفیری متمرکز است و مرحله اول این عملیات در هفته گذشته با موفقیت و نفوذ به مناطق جنوب موصل به اتمام رسید.

کد خبر 341027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha