همشهری‌آنلاین: خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن محکوم کردن کودتای نظامی در ترکیه گفت کودتا در این کشور بیشتر از همه به فلسطین آسیب می‌رساند.

 خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با بخش عربی شبکه "تی آر تی" ترکیه، ضمن تمجید از مواضع ترکیه در قبال مساله فلسطین از جمله تلاش برای لغو محاصره غزه، حمایت‌های بین‌المللی این کشور از فلسطین و یا حمایت از ساکنان قدس و کرانه باختری، تاکید کرد که ترکیه مسئولیت‌های بزرگی در قبال مساله فلسطین بر دوش دارد.

مشعل تصریح کرد: ترکیه نقشی اساسی و محوری در جهان اسلام و سراسر منطقه دارد و ما اطمینان داریم که رهبران این کشور به مسئولیت‌های خود عمل کرده و می‌توانند بین مسئولیت‌های داخلی و خارجی خود توازن برقرار کنند.

او افزود که در صورت پیروزی کودتای نظامی در ترکیه، ملت فلسطین بیش از هر طرفی متضرر می‌شدند و تاکید کرد: هدف از کودتای اخیر تضعیف ترکیه و برباد دادن دستاوردهای آن بود.

به گزارش ایسنا،خالد مشعل در ادامه خاطر نشان کرد: ما به رهبران و ملت ترکیه و تمامی کسانی که از ملت فلسطین دفاع می‌کنند، وفادار خواهیم ماند. حماس به مبانی دموکراسی، آزادی و اراده ملی احترام می‌گذارد و کسی حق ندارد خواست و اراده ملت را زیر پا بگذارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: ترکیه کشوری بزرگ و از جمله مهم‌ترین کشورهای اسلامی است و امنیت و آسایش آن و دیگر کشورهای منطقه برای ما مهم است.

خالد مشعل ضمن تمجید از "مردم قهرمان ترکیه" گفت: مردم ترکیه شجاعت و آگاهی مثال زدنی از خود به نمایش گذاشت و با مسئولیت پذیری بسیار عالی به مقابله با کودتای نظامی برخاست.

او ضمن طلب آمرزش برای "شهدای ترکیه" گفت: کسانی که در لحظه‌هاي آغازین کودتای نظامی ابراز خرسندی کردند به هیچ وجه نمی‌توانند این کار خود را توجیه کنند. توطئه دشمنان هرگز ضرری به ترکیه نمی‌رساند و موفقیت و سرافرازی این کشور به نفع سراسر امت اسلام و به نفع کل منطقه خواهد بود.

کد خبر 340462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha