همشهری آنلاین: رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه به پاکسازی ارتش و قوه قضائیه ادامه خواهد داد از مردم کشورش خواست در هفته پیش‌رو خیابان‌ها را ترک نکنند.

اردوغان

به گزارش ايرنا رئیس جمهوری ترکیه، در مراسم تشییع کشته‌های کودتا که از آنها به عنوان شهدای دمکراسی یاد می شود خطاب به مردم گفت:این هفته بسیار مهم است. خیابانها را ترک نکنید. کودتا با یک عملیات 12 ساعته خاتمه نخواهد یافت.

رجب طیب اردوغان در این مراسم که بعد از ظهر روز یکشنبه (27 تير)  در استانبول برگزار شد، افزود: در هر کاری خیری است، پاکسازی گسترده‌ای در همه نهادها اعم از ارتش و قوه قضائیه ادامه دارد و تاکنون هزاران تن از آنها از دیوان عالی قضایی گرفته تا اعضای دادگاه قانون اساسی دستگیر شده‌اند.

وی گفت: مبارزه با عناصر سازمان تروریستی فتح الله گولن بی وقفه و با عزم و جدیت متفاوتی دنبال خواهد شد. او گفت: اینها مانند سرطان تمام وجود دستگاه دولتی را گرفته‌اند ولی تصمیم دارند به دور از احساسات و با علم و حکمت و درایت اوضاع را مدیریت کنند.

در مراسم تشییع جنازه علاوه بر اردوغان، عبدالله گل رئیس جمهور پیشین و احمد داوداوغلو نخست وزیر قبلی ترکیه و شماری از وزرا و مقامات بلندپایه ترکیه شرکت کردند.

کد خبر 340242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha