همشهری‌آنلاین: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از اسرائیل خواست به عنوان قدرتی فرای قانون بین‌المللی رفتار نکند.

 محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در نشست سران آفریقا در کیگالی، پایتخت روآندا گفت: اسرائیل به گونه‌ای رفتار می‌کند گویی قدرتی مافوق قوانین بین‌المللی است. اسرائیل به مقدسات مسیحی و اسلامی توهین می‌کند. آنچه رخ می‌دهد جوانان ما را ناامید کرده است. باوجود تلاش‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا اما مکانیسم "چهارجانبه بین‌المللی" در مأموریت خود شکست خورد و اخیرا گزارشی را منتشر کرد که واقعیت مردم ما را بیان نمی‌کند و قربانی و جلاد را یکی دانسته است. همین مسئله باعث می‌شود اسرائیل به سرکشی خود ادامه بدهد.

او پایبندی خود را به طرح فرانسه و همکاری با تمامی طرف‌ها برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح و هرگونه مذاکرات مفیدی که در آن به مشروعیت بین‌المللی احترام گذاشته شود، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، عباس گفت: آفریقا با توجه به نقش مهمی که در عرصه بین‌المللی دارد برای تحقق صلح در منطقه اقدام‌ها زیادی انجام داده است.

او بار دیگر حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه را محکوم کرد و از همگان خواست علیه تروریسم متحد باشند.

عباس ضمن تأکید بر لزوم بازسازی نوار غزه، گفت: دست ما همواره به سوی صلح دراز است و برای تحقق صلح با همسایگانمان از طریق روش‌های قانونی تلاش می‌کنیم. زمانی که اشغال اراضی ما پایان یابد آن زمان صلح محقق می‌شود. اسرائیل باید شهرک‌سازی، سیطره بر اراضی ما، ایجاد اخلال در بخش اقتصاد فلسطین، نقض توافق‌نامه‌ها و برخورد به عنوان قدرتی فراتر از قانون بین‌المللی را متوقف کند و جلوی اقدام‌هاي خصمانه شهرک‌نشینان را بگیرد.

کد خبر 340309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha