همشهری آنلاین: سوریه در حالی که رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حمله‌ای را به شهر البعث در قنیطره داشته‌اند، اعلام کرد: جبهه النصره دست به حمله موشکی زده است.

دمشق حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را تکذیب کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، بخش رسانه جنگ در سوریه اعلام کرد که جبهه النصره به نقاط هم‌مرز با جولان در قنیطره دو موشک شلیک کرد. این در حالی است که این حمله تعداد کشته نیز بر جای گذاشته است.

رسانه جنگ در سوریه اعلام کرد که حمله اسرائیل به خاک سوریه صحت ندارد و این حمله کار اسرائیل نبوده است.

پیشتر سایت شبکه خبری الجزیره گزارش داده بود که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز ساختمان دولت سوریه  را در شهر البعث واقع در قنیطره هدف قرار دادند.

هنوز اطلاع زیادی از این حمله منتشر نشده در حالی که جنگنده‌های اسرائیلی اخیرا نیز حمله‌ای را به این شهر داشتند.

منابع وابسته به نظام سوریه اعلام کردند که دود شدیدی در منطقه‌ای که هدف حمله موشکی بلند شده است.

فعالان گروه‌های مخالف نیز گفتند که حمله منطقه‌ای را هدف قرار داده که حزب الله لبنان در شهر بعث در آنجا فعالیت دارد.

در همين حال خبرگزاري ايرنا به نقل از خبرگزاری آلمان از دمشق اعلام كرد: یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد که یک فروند جنگنده - بمب افکن رژیم صهیونیستی یک موشک به مواضع نظامی ارتش سوریه در شهر 'البعث' در استان قنیطره در جنوب سوریه شلیک کرد.

این منبع که خواست نامش ذکر نشود گفت: در اثر حمله موشکی به مواضع ارتش سوریه در شهر البعث یک غیرنظامی کشته و سه نظامی سوری نیز زخمی شدند.

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از روز یکشنبه رزمایش سه روزه خود را برای به اصطلاح مقابله با هرگونه تهدید احتمالی٬ در جولان اشغالی آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی در روز اول این رزمایش نتوانست یک فروند پهپاد که تا عمق چند کیلومتری این منطقه نفوذ کرده بود، منهدم کند و تاکنون در بهت و تلاش برای شناسی آن به سر می برد.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دو موشک پاتریوت به سوی یک پهپاد که از داخل سوریه به فضای شمال سرزمین های اشغالی نفوذ کرده بود، شلیک کرد، اما به آن اصابت نکرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: یک پهپاد وارد عمق چهار کیلومتری اسراییل (سرزمین های اشغالی) در جولان شد و پس از شلیک ناموفق دو موشک پاتریوت، سالم به داخل خاک سوریه بازگشت.

بلندی های جولان٬ منطقه ای کوهستانی است که در جنوب غربی ترین بخش خاک سوریه واقع شده و از نظر تقسیمات اداری از توابع استان قنیطره سوریه است. این منطقه تنها 70 کیلومتر از شهر دمشق فاصله دارد.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه در سال 1967 بخش بزرگی از بلندی های جولان را که متعلق به سوریه است٬ به اشغال خود در آورد.

کد خبر 340610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha