مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

سید محمد فخار : ‌برآوردها نشان می‌دهد پایتخت نشینان امسال می‌توانند در مسیر خط ۷ مترو تردد کنند. دوشنبه هفته گذشته مأموریت دستگاه حفار مکانیزه پس از طی مسافت ۱۳ کیلومتری در مسیر احداث تونل شرقی - غربی پروژه خط ۷ مترو در این قطعه به پایان رسید تا خبر بهره‌برداری از خط ۷ تا پایان سال‌جاری اعلام شود.

تصاویر خروج دستگاه حفار از  خط ۷ مترو

به گفته هابيل درويشي، مديرعامل متروي تهران، تلاش بر اين است كه خط7 مترو تا پايان امسال افتتاح شود. با بهره‌برداري از خط7 و رسيدن آن به حداكثر ظرفيت، روزانه بيش از يك ميليون مسافر با اين خط جابه‌جا خواهند شد. اين عدد در شرايطي براي حمل‌ونقل پايتخت فوق‌العاده محسوب مي‌شود كه ساخت هر يك كيلومتر مترو در تهران بيش از 200ميليارد تومان هزينه دارد.

با بهره‌برداري از خط7، ظرفيت تردد روزانه در متروي تهران به حدود 5ميليون نفر خواهد رسيد. به گفته مديرعامل متروي‌ تهران، حدود 6هزار ميليارد تومان براي خط7 هزينه پيش‌بيني شده است كه بخشي از اين اعتبارات از طريق فاينانس داخلي و بخشي نيز از اعتبارات داخلي شهرداري تهران تأمين شده است.

  • سهم دولت از اين پيشرفت چيست؟

براساس قانون توسعه حمل ونقل عمومي، دولت بايد نيمي از هزينه‌هاي آن را تأمين كند اما شهرداري مجبور است براي افزايش خدمات حمل ونقلي به تهراني‌ها، سهم پرداخت نشده دولت را جبران كند. در سال‌هاي اخير عدم‌پرداخت سهم دولت موجب شده شهرداري و مردم تهران به بزرگ‌ترين طلبكار دولت تبديل شوند. دولت بيش از 14هزار ميليارد تومان به تهران بدهكار است كه 60درصد آن مربوط به حمل ونقل عمومي است.

  • شمال غرب از جنوب شرقي

خط7 مترو به طول ٢٧كيلومتر و ٢٥ ايستگاه طراحي شده است و مديريت شهري تلاش مي‌كند در اين دوره از مديريت شهري خط6 و 7 مترو به همراه خط متروي حرم امام(ره) تا فرودگاه امام را به پايان برساند. در اين صورت 100كيلومتر به خطوط فعلي مترو اضافه خواهد شد. بدين‌ترتيب با افتتاح اين سه پروژه‌، سفرهاي مترو به دوبرابر حال حاضر افزايش پيدا مي‌كند.

  • عبور از بافت فرسوده جنوب شهر

خط7 مترو از جنوب شرق تهران در محدوده ورزشگاه تختي آغاز مي‌شود و با عبور از بزرگراه امام علي، بزرگراه شهيد محلاتي، ميدان قيام، خيابان مولوي و ميدان هلال‌احمر به سمت شمال ادامه مسير مي‌دهد و تا ميدان بوستان سعادت‌آباد ادامه مي‌يابد. احداث خط7 مترو يكي از طرح‌هاي دشوار زيرساختي حمل‌ونقل در پايتخت است زيرا اين خط از جنوب و جنوب شرقي تهران مي‌گذرد اما خوشبختانه بخش اعظمي از اين طرح به پايان رسيده است.

  • وضعيت پيشرفت كلي

آخرين گزارش‌ها از عمليات عمراني پيشرفت كلي در خط7 حاكي از آن است كه در بخش تونل پيشرفت 100درصدي اين خط حاصل شده است. همچنين ‌ ٦٠درصد تجهيزات ايستگاهي تأمين شده است. بدين‌ترتيب مديريت شهري اميدوار است تا پايان امسال اين پروژه را به پايان برساند.

جدول

کد خبر 339436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha