مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون شهردار تهران گفت: عملیات احداث تونل و ایستگاه در خط ۶ مترو تهران، بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش مهر، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه بازدید از نیمه شمالی خط ٦ مترو، گفت: فاز اول خط ۶ به طول ۳۱ کیلومتر است و فاز دوم آن ۴ کیلومتر است که درمجموع ۳۵ کیلومتر می شود. در حال حاضر ساخت این مترو از جنوب به شمال ادامه دارد و ایستگاه ابتدایی آن از دولت آباد شروع شده و به سولقان ختم می شود .

وی با بیان اینکه خط ۶ مترو تهران با ۲۷ ایستگاه ساخته می شود، تصریح کرد: در مرحله نخست ۸.۵ کیلومتر از دولت آباد تا میدان شهدا با ۶ ایستگاه به بهره برداری می رسد .

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه این خط به طور کامل با ۲۷ ایستگاه در نیمه نخست سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید، تاکید کرد: خط ۶ مترو در مجموع دوبار با خط ۷ و یکبار نیز با خطوط ۲، ۴، ۱ و ۳ مترو تلاقی خواهد داشت.

معاون شهردار تهران یادآور شد:اکنون ۶ هزار و۸۵۰ پرسنل فعال در ۷۵ کارگاه این خط فعالیت دارند. این در حالیست که میزان حفاری تمام مقطع تونل در هفته گذشته ۸۸۷ متر بوده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینكه با بهره برداری از خط ٦،٧ و خط مترو فرودگاه امام ره حدود ١٠٠ كیلومتر مترو در سال ٩٦ به خطوط مترو اضافه می شود، گفت: برآوردشده با بهره برداری از هر خط بالغ بر یك میلیون جابه جایی روزانه افزایش خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینكه در شرایطی وضعیت اقتصادی كشور مناسب نیست، گفت: مترو تهران به عنوان نخستین اولویت پروژه های شهری در دست اجراست.

تشکری ادامه داد: گرچه امیدواریم با توجه به اینكه مترو تاثیرگذارترین مد حمل ونقل عمومی در كاهش ترافیك و آلودگی هواست، سخنان دولت در حمایت از این مد حمل ونقل عمومی رنگ عمل بگیرد .

وی با اشاره به اینكه ساخت هر كیلومتر مترو شامل ایستگاه ، تونل و ناوگان ٢٢٠ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: خط ٦ مترو بالغ بر ٦ هزارو٨٠٠ میلیارد تومان هزینه دارد.

به گفته تشكری هاشمی، مطابق قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده ٥٠درصد هزینه های حمل ونقل عمومی از سوی دولت و ٥٠ درصد نیز از سوی شهرداریها تامین شود. این در حالیست كه طی سنوات گذشته (دولت دهم و دولت یازدهم ) سهم ٥٠ درصدی دولت هیچگاه محقق نشده همچنین كه رقم اندكی هم كه در بودجه سالانه مصوب می شود نیز طی سال های اخیر هیچ گاه بطور كامل پرداخت نشده است. وی به دیگر تعهدات دولت در حوزه حمل و نقل عمومی اشاره كرد و گفت :بر اساس قانون باید ۶۰ درصد از درآمدهای ناشی از اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی در اختیار شهرداری باشد؛ اما متاسفانه این مهم نیز محقق نشده است.

وی در ادامه تصریح كرد : مطالبات گذشته در این بخش حدود ١٠٠٠ میلیارد تومان بوده كه هنوز محقق نشده است. همچنان كه براساس قانون توسعه حمل ونقل عمومی ومدیریت مصرف سوخت نیز دولت میبایست سالانه ٤ هزار میلیاردتومان به بهبود ترافیك شهرهای كشور پرداخت می كرد اماهیچگاه محقق نشد.

تشکری هاشمی با اشاره به قانون هدفنمندسازی یارانه ها نیز تصریح كرد : مقرر بود از محل درامدهای ناشی از یارانه ها به بخش حمل ونقل كمك شود كه این مهم هم نه در دولت فعلی و نه در دولت قبلی رنگ اجرا به خود نگرفته است.

معاون شهرداری تهران تاكید كرد: دوستان در دولت به جای فرافكنی جبران مافات كنند و یا اگر مشكل در پرداخت دارند واضح و مشخص برای مردم بازگو كنند.

وی در پایان ابراز امیدواری كرد: در یكسال پیش روی دولت، تعهدات در بخش حمل ونقل عمومی محقق شود.

کد خبر 337168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha