‌دستگاه غول‌‌پیکر حفار مکانیزه مترو، صبح ۲۶ تیر شنبه طی مراسمی وارد میدان شهدا می‌شود.

به گفته سيدمازيار حسيني معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، اين دستگاه كه‌ماه گذشته بيش از 500متر تونل مترو در مسير خط6 را حفاري و لاينينگ كرده، 8.5كيلومتر از عمليات حفاري اين خط را انجام داده و تنها 2.5كيلومتر از آن باقي مانده است. وي با اشاره به اينكه تا‌كنون 8.5كيلومتر از مسير خط6 از دولت‌آباد تا ميدان شهدا، آماده روسازي و نصب ريل شده، اظهار كرد:

خط6 مترو از دولت‌آباد در جنوب شرق تا كن در شمال غرب تهران امتداد دارد و براي اتمام عمليات عمراني 27 ايستگاه و تكميل 31كيلومتر طول اين خط، تمام تلاش خود را به‌كار مي‌گيريم تا هرچه سريع‌تر آن‌را راه‌اندازي كنيم. حسيني با بيان اينكه دستگاه تي‌بي‌ام با استفاده از يك سطح مقطع مدور، قادر است تونل را به‌صورت تمام مقطع حفر كند، تصريح كرد:

حفر تونل از ديرباز يكي از فعاليت‌هاي عمراني سخت محسوب مي‌شده اما امروزه دستگاه‌هاي حفار مترو به كمك پيشبرد عمليات حفاري تونل‌هاي مترو آمده‌اند. معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اينكه روند اجراي زيرساخت‌هاي مترو شتاب مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: سهم مترو از مجموع جابه‌جايي‌هاي شهري تا 10سال قبل، تنها 4درصد بود كه اين رقم هم‌اكنون به 15درصد رسيده و تمام تلاش خود را به‌كار خواهيم گرفت تا با استفاده از دانش و توان مهندسان و كارگران ايراني، اين رقم را به 35درصد افزايش دهيم.

کد خبر 340021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha