‌کمبودهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی و به‌خصوص مترو در سال‌های فعالیت دولت یازدهم نیز همانند دولت‌های پیشین ادامه داشته است.

آمار و اطلاعات موجود نشان مي‌دهد كه دولت فعلي با وجود وعده‌هاي داده شده و گذشت 3سال از زمان آغاز به‌كار حتي سهم يك درصدي اختصاص داده به مترو را هم به‌طور كامل نپرداخته است.

مسعود رنجبريان مديركل برنامه‌ريزي و توسعه شهري معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با انتقاد از عدم‌تحقق سهم دولت در حمل‌ونقل عمومي به شهرنوشت گفت: دولت در سومين سال فعاليتش تنها 245ميليارد تومان به توسعه مترو اختصاص داده است و اين يعني تنها يك درصد از سهم 50درصدي‌اش را براي توسعه مترو اختصاص داده است. رنجبريان با بيان اينكه توسعه حمل‌ونقل ريلي يكي از اصلي‌ترين مطالبات شهروندان است كه دولت نيز بايد در اين مهم همگام با شهرداري تهران در توسعه مترو قدم بردارد، تأكيد كرد: متأسفانه نه دولت دهم و نه دولت يازدهم همگام با شهرداري در توسعه حمل‌ونقل عمومي قدم برنداشتند.

مديركل برنامه‌ريزي و توسعه شهري معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه در سال 95شهرداري تهران بالغ بر 2580ميليارد تومان براي توسعه متروي تهران اختصاص داده است، تصريح كرد: متأسفانه دولت يازدهم در سومين سال بودجه‌بندي باز هم به توسعه مترو نگاهي نداشته است. وي در ادامه با اشاره به اينكه در سال 94شهرداري تهران 2هزار و 430ميليارد تومان اعتبار به توسعه حمل‌ونقل ريلي پايتخت اختصاص داد، تأكيد كرد: اين در حالي است كه تنها 235ميليارد تومان اعتبار از سوي دولت براي توسعه حمل‌ونقل ريلي تهران در سال 94مصوب شده بود و اين رقم در مقايسه با بودجه شهرداري تهران در اين خصوص رقمي بسيار ناچيز و كمتر از 10درصد است. به گفته رنجبريان در سال 94تنها 47ميليارد تومان از 235ميليارد تومان مصوب مجلس شوراي اسلامي از سوي دولت به شهرداري تهران پرداخت شده است.

مديركل برنامه‌ريزي و توسعه شهري معاونت حمل‌ونقل و ترافيك تصريح كرد: با درنظر گرفتن قوانين بالادستي مثل قانون حمايت از حمل‌ونقل ريلي مصوب مجلس شوراي اسلامي انتظار مديريت شهري از دولت اختصاص حداقل 2هزارو 430ميليارد تومان اعتبار براي توسعه متروي تهران در سال‌جاري بود كه اين مهم نه‌تنها محقق نشده كه حتي بودجه مصوب مجلس شوراي اسلامي نيز هم در سال 93و هم در سال گذشته به‌طور كامل از سوي دولت تخصيص داده نشده است.

به گفته رنجبريان شهرداري تهران در سال 93، بالغ بر يك هزار و 500ميليارد تومان به توسعه مترو اختصاص داد. اين در حالي است كه از سوي دولت در سال 93تنها مبلغ 195ميليارد تومان اعتبار براي مترو تهران مصوب شد و از اين ميزان نيز تنها 109ميليارد را پرداخت كرده‌اند. رنجبريان با اشاره به اولويت‌هاي توسعه مترو در سال 95گفت: از اولويت‌هاي مهم توسعه متروي تهران تكميل و توسعه خط 6و 7مترو و خط فرودگاه امام خميني‌ است.

کد خبر 339333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha