همشهری آنلاین: پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز در گزارشی اعلام کرد که در شش ماهه گذشته در جریان بحران این کشور هفت هزار و ۱۲۸ نفر کشته شده‌اند.

 کشته شدن هفت هزار و ۱۲۸ نفر در شش ماه گذشته در عراق

به گزارش ايرنا، براساس گزارش این پایگاه خبری، بیشترین تعداد کشته ها در ماه های ژانویه (دی - بهمن) با هزار و 407 نفر و هم چنین در ماه می (اردیبهشت- خرداد) با هزار و 261 کشته بوده است.

براساس این گزارش، 201 غیرنظامی عراقی فقط در مناطق تحت اشغال گروه تروریستی تکفیری داعش به دست این گروه تروریستی اعدام شده اند.

هم چنین طبق این گزارش، بیشترین آمار کشته ها، یعنی 91 درصد آنها در اثر انفجارهای تروریستی در مناطق مختلف عراق بوده و 63 نفر از کشته های عراقی در مناطق عملیاتی بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است که 67 درصد از این کشته ها سنین بین 16 تا 47 سال و 22 درصد از آنها سنین بین 40 - 70 سال و 11 درصد از آنها پایین تر از 16 سال داشته اند.
همچنین 78 درصد کشته شدگان را مردان و 22 درصد آنها را زنان تشکیل می هند.

سخنگوی سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد که طی ماه ژوئن (14 خرداد / 13 تیر) در عراق 662 نفر در اثر اقدامات تروریستی، خشونت و درگیری مسلحانه کشته شده و هزارو 457 نفر نیز زخمی شدند.

در آخرین انفجارهای تروریستی در روز یکشنبه در منطقه کراده مریم در مرکز بغداد و الشعب در شمال این شهر 187 نفر کشته و بیش از 200 نفر نیز زخمی شدند.

گروه تروریستی و تکفیری داعش از سال 2014 که بخش هایی از شمال و شمال غرب عراق را تصرف کرده، انواع جنایت ها و اقدامات تروریستی را در حق نظامیان و غیرنظامیان مرتکب شده است.

کد خبر 339072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha