همشهری آنلاین: افزایش شمار شهدای انفجار «الکراده» در مرکز بغداد به ۲۹۰ نفر و انتقاد مرجعیت عراق از اوضاع امنیتی از جمله آخرین تحولات این کشور است.

عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین از افزایش شمار تلفات انفجار تروریستی «الکراده» در مرکز بغداد به ۲۹۰ شهید خبر داد. در عین حال ۱۷ نفر مفقود و ۱۸۰ نفر دیگر نیز در این حمله تروریستی مجروح شده اند.

حمله تروریستی بامداد یکشنبه در منطقه «الکراده» در مرکز بغداد ده ها شهید و زخمی برجای گذاشت. وزیر بهداشت عراق پیش از این از افزایش شمار شهدای این حمله تروریستی به ۲۵۰ نفر خبر داده بود.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در پی این انفجار بر قصاص عاملان این اقدام تروریستی تاکید نموده و سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

در همین حال «احمد الصافی» نماینده آیت الله سیستانی روز چهارشنبه ضمن بازدید از محل انفجار «الکراده» از اوضاع امنیتی انتقاد کرده و از دولت عراق خواست مقامات فاسد را مورد پیگرد قرار داده و کمیته های تحقیق را با جدیت دنبال کند.

الصافی در جمع شماری از شهروندان عراقی در محل انفجار الکراده گفت: دولت باید قاطع باشد نه اینکه فقط نظاره گر ناامنی ها باشد و مقامات مسئولیت را گردن یکدیگر بیندازند.

وی افزود: دولت باید همین امروز تمام مقصران را مورد محاسبه قرار داده و با پیگرد تمام فاسدین، به کمیته های تحقیق جدیت بخشد. فساد آفت بزرگی است که ما را به اینجا کشانده و ما بارها خواستار برخورد آهنین با این پدیده شدیم اما آنها اقدامی انجام ندادند و در حال حاضر باید به میزان مشکلات واقف گردند.

نماینده آیت الله سیستانی همچنین از وزارت بهداشت عراق خواست برای شناسایی اجساد قربانیان حادثه تروریستی الکراده تلاش کند. وی در عین نسبت به اخبار منتشره پیرامون درخواست این وزارتخانه برای دریافت مبلغ یک میلیون دینار برای انجام آزمایشات دی ان ای در این خصوص ابراز تعجب نمود.

احمد الصافی همچنین از دولت عراق خواست قانون را در حق عاملان انفجار انتحاری الکراده که بامداد یکشنبه این منطقه را هدف قرار داده و ده ها شهید و مجروح برجای گذاشت، اجرا نماید.

وی در عین حال از این حادثه تروریستی به عنوان فاجعه ای دردناک یاد کرده و افزود: به دلیل این فاجعه دردناک هم اکنون غم و اندوه بر تمام عراق سایه افکنده است.

کد خبر 339261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha