دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیا کودک شما دچار کم خوابی است؟ برای والدینی که مجبور هستند هر شب با سختی زیاد بچه‌هایشان را بخوابانند خواب خوب روزمره مانند یک آرزوی دست نیافتنی است. در این مطلب چند ماده غذایی معرفی می‌کنیم که خواب آرامی را برای کودکانتان به ارمغان می‌آورند.

۱۰ ماده غذایی برای کودکان بدخواب
  • موز

موز یکی از بهترین منابع منیزیم محسوب می‌شود. منیزیم یک ماده معدنی مفید در آرامش عضلانی است و به این ترتیب باعث خواب راحت می‌شود. موز همچنین دارای دو هورمون ملاتونین و سروتونین است که اکثر مردم از این دو مکمل برای خواب راحت استفاده می‌کنند.

کودک در حال خوردن موز

  • لبنیات

فرآورده‌های لبنی سرشار از تریپتوفان است. این اسید آمینه به داشتن خوابی راحت کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم قبل از خواب به کودکتان یک لیوان شیرموز بدهید تا هردو خوابی راحت را تجربه کنید.

  • غلات کامل

مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده موجود در غلات کامل یک روش خوب برای خواب عمیق در کودکان است. این نوع غذاها انسولین تولید می‌کنند که شهرت زیادی در خواب عمیق دارد. از انواع غلات کامل می‌توان به نان کامل، کراکرهای کامل و غیره اشاره کرد.

  • مرغ

اگر می‌خواهید غذایی درست کنید که به خواب راحت خودتان و کودکتان کمک کند باید مرغ را در سبد خریدتان بگنجانید. مرغ مانند فرآورده‌های لبنی سرشار از تریپتوفان است و آمینواسیدی دارد که به داشتن خوابی راحت کمک می‌کند. مصرف مرغ تأثیر شگفت‌انگیزی روی خواب کودکان دارد.

  • حبوبات

حبوبات مانند بسیاری از مواد غذایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم دارای تریپتوفان بسیاری است. پروتئین‌های موجود در این مواد غذایی مفید به کودکان بدخواب کمک می‌کنند تا خوابی عمیق و راحت داشته باشند.

  • برنج

اضافه کردن برنج به شام آخر هفته به خواب کودکتان کمک می‌کند. برنج دارای شاخص گلیسمی بالاست. به این معنا که کودک شما بعد از خوردن برنج دچار افزایش ناگهانی انرژی می‌شود اما بعد از چند ساعت افت انرژی صورت گرفته و کودک برای خواب آماده می‌شود.

  • اسفناج

سبزی‌جات برگ دار مانند اسفناج و کاهو دارای تریپتوفان بوده و برای سلامتی ما بسیار مفید هستند. در یک رژیم غذایی سالم وجود اسفناج از اهمیت بالایی برخوردار است. این ماده غذایی به کودکان کمک می‌کند تا به راحتی به خواب بروند و خواب آسوده‌ای داشته باشند.

  • ماهی سالمون

سالمون مانند انواع دیگر غذاهای دریایی به ترشح ملاتونین و سروتونین کمک می کند. ملاتونین و سروتونین هر دو به خواب راحت کمک می کند. ماهی آزاد برای حفظ سلامت قلب کودکان نیز بسیار مفید است.

  • پاستاهای تهیه شده از آرد کامل

پاستای تهیه شده از آرد کامل باعث ترشح انسولین می‌شود که برای گذراندن شبی راحت به شما کمک می‌کند. باید توجه داشته باشید مصرف پاستا با پنیر به دلیل داشتن تریپتوفان به خواب راحت شما و کودکتان بیشتر کمک می‌کند.

کودکی در حال خوردن ماکارونی

گوشت قرمز اما زودهنگام

وجود آهن در گوشت قرمز به داشتن انرژی سالم در طول روز کمک می‌کند. گوشت قرمز مانند بسیاری از مواد غذایی که در این مطلب خواندید دارای تریپتوفان زیادی است که به خواب راحت کودکان کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم شب‌ها گوشت قرمز به صورت تکه‌ای و زودهنگام مصرف کنید تا زودتر هضم شود.

منبع: تبيان

کد خبر 339051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha