همشهری آنلاین: روسیه با تشکیل گروه ویژه عملیات هوایی بمباران تروریست‌های ضد سوری در ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف، این ناو را به دریای مدیترانه اعزام می‌کند.

 ناو هواپیمابر روسیه علیه تروریست ها در سوریه وارد عمل می شود

به گزارش ایرنا، براساس برنامه اعلام شده ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، این ناو در طول سه ماه بمباران مواضع تروریست ها که از اول اکتبر سال جاری آغاز خواهد شد از مجموعه بمب افکن ها و جنگ افزارهای پیشرفته خود استفاده خواهد کرد.

خبرگزاری ایتارتاس روز شنبه اعلام کرد: یگان های مامور انجام عملیات ضد تروریستی در سوریه برنامه های هماهنگی را آغاز کرده اند و بمب افکن های مورد نظر نیز در اختیار واحد عملیاتی قرار گرفته است.

مسکو که از مهرماه سال 94 براساس درخواست دولت سوریه با استفاده از مجموعه یگان های نیروی هوافضا مستقر در سوریه، پرواز بمب افکن های دوربردی به صورت رفت و برگشت از روسیه، ناوها و زیردریایی ها مواضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داد، اسفندماه گذشته بخش اصلی این نیروها را خارج کرد.

روسیه در صدد است با استفاده از اعزام ناو هواپیما بر خود به دریای مدیترانه دامنه عملیات ضد تروریستی نیروهای روسی در سوریه را که از اسفند ماه 94 کاهش یافته بود، دوباره افزایش دهد.

تنها ناو هواپیمابر روسیه ساخته شده زمان اتحاد جماهیر شوروی که سال 1991 و همزمان با فروپاشی کار خود را آغاز کرد با جنگ افزارهای پیشرفته موشکی و انواع توپ ها دارای بیشترین نرخ آتشباری در جهان یعنی 5000 گلوله در دقیقه، جنگ زیر سطحی و مقابله با اژدرها، نسبت به نمونه های مشابه غربی کارآمد تر معرفی شده است.

براساس آخرین گزارش موجود، ناوگان هوایی آدمیرال کوزنتسوف متشکل از 19 جنگنده سوخو 33 با توان انجام عملیات در هر شرایط زمانی و آب و هوایی مسلح به تسلیحات هوا به هوا، رهگیری موشک های کروز، بمب های هدایت شونده و بالگردهای ضدزیردریایی و اخطار زودهنگام است.

کد خبر 338822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha