همشهری آنلاین: بشار اسد شب گذشته با سربازان سوری در فرودگاه نظامی مرج السلطان در نزدیکی دمشق افطار کرد.

افطار بشار اسد با سربازان سوری در غوطه شرقی

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با قهرمانان ارتش و نیروهای مسلح در فرودگاه مرج السلطان در منطقه خرابو واقع در غوطه شرقی دمشق افطار کرد. این فرودگاه در ۱۵ کیلومتری شرق دمشق است.

اسد در این دیدار گفت: برای من این لقمه حلال‌ترین لقمه در زندگی‌ام است. خبرگزاری سانا اعلام کرد که اسد قبل از افطار از مراکزی در منطقه مرج السلطان بازدید کرد.

از زمان بحران سوریه حضور علنی بشار اسد تنها به خواندن نماز در اعیاد یا بزرگداشت مناسبت‌های ملی محدود شده است.

صفحات ریاست جمهوری سوریه در پایگاه‌های اجتماعی تصاویری از اسد را منتشر کردند که لباس سفید پوشیده و در میان جمعی از افسران و سربازان ارتش بر سر سفره نشسته بود. همچنین تصاویر دیگری اسد را در حالی که به حرف‌های سربازان ارتش گوش می‌دهد، نشان می‌دهند.

ارتش سوریه و نیروهای حزب الله لبنان اواسط دسامبر کنترل فرودگاه استراتژیک مرج السلطان را در دست گرفتند.

بشار اسد در جریان بازدید از مقرهای ارتش سوریه گفت: جنگ‌هایی که ارتش وارد آن شده است جنگ‌هایی است که تاریخ را می‌سازد. قهرمانی‌های بزرگ سربازان شجاع، سوریه را در برابر جنگ حفظ کرد. تمامی سوری‌ها نیرو و خوش‌بینی خود را از طریق این قهرمانی‌ها می‌گیرند.

اسد به پایداری و استواری نیروهای ارتش اشاره و تأکید کرد که این مساله عامل اساسی در تثبیت عزم و اراده سوری‌ها و دستاوردهایی بوده که محقق کرده‌اند.

نیروهای ارتش سوریه نیز تأکید کردند که دیدارشان با اسد موجب بالا رفتن روحیه آن‌ها خواهد شد و شعارشان همواره پیروزی یا شهادت است.

آن‌ها تأکید کردند که تا آزادسازی آخرین وجب از خاک سوریه مصمم به ادامه جنگ هستند.

کد خبر 338344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha