سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

۱۱ روز بعد از حادثه نشست زمین و انفجار گاز در شهران که به ناپدید شدن ۲کارگر منجر شده بود آتش‌نشانان توانستند جسد دومین قربانی را که راننده بیل مکانیکی پیمانکار مترو بود از زیر خروارها خاک بیرون بکشند.

حوادث شهری

حادثه انفجار در شهران به 28خرداد‌ماه بر‌مي‌گردد. سحرگاه آن روز در جريان اتفاقي عجيب بر‌اثر نشست زمين در ميدان شهران، لوله 8اينچي گاز شكسته شد و انفجار مهيبي رخ داد. گودال بزرگي در وسط خيابان ايجاد شده و شعله‌هاي آتش از زمين تا ارتفاع 15متري فوران مي‌كرد. اين حادثه موجب قطع جريان برق، گاز، آب و تلفن در منطقه شد، همچنين خساراتي به كارگاه مترو و چند واحد مسكوني وارد كرد و باعث ناپديد شدن 2كارگر پيمانكار مترو شد.

از همان دقايق اوليه پس از حادثه گروه‌هاي امداد و نجات و اكيپ‌هاي شهرداري در محل حادثه حاضر شدند و تلاش‌ها براي يافتن 2كارگر مفقود شده آغاز شد تا اينكه 2روز بعد از اين حادثه جسد نخستين كارگر كه جواني 23ساله بود را بيرون كشيدند اما هنوز معلوم نبود بر سر دومين نفر كه راننده بيل مكانيكي پيمانكار شهرداري بود چه بلايي آمده است. با وجود اين، جست‌وجو‌ها ادامه يافت تا اينكه سرانجام صبح ديروز آتش‌نشانان توانستند جسد وي را از تونل مترو و درحالي‌كه زير خروارها خاك مدفون شده بود بيرون بكشند.

سيدجلال ملكي، سخنگوي آتش‌نشاني تهران در توضيح اين عمليات به همشهري گفت: در جريان اين عمليات كارگران مترو در ميان حجم زيادي از خاك معبر كوچكي باز كردند و آتش‌نشانان توانستند با عبور از آنجا خود را به محلي كه جسد كارگر بيل مكانيكي قرار داشت برسانند. اين در حالي بود كه ديواره‌هاي محل حادثه بسيار لغزنده و ناپايدار بود و هر لحظه احتمال ريزش دوباره وجود داشت. با اين حال آتش‌نشانان پس از ايمن‌سازي‌ ديواره‌هاي خاكي با تجهيزات ويژه و در فضايي بسيار محدود عمليات را آغاز كردند و توانستند با برش دادن بدنه بيل مكانيكي و مقدار زيادي آهن و ميلگرد جسد راننده بيل مكانيكي را خارج كنند. به گفته ملكي، در همان معاينه‌هاي اوليه معلوم شد اين فرد در دقايق نخستين حادثه انفجار لوله گاز جان خود را از دست داده است.

کد خبر 338489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha