همشهری آنلاین: معاون شهردار تهران از پر شدن گودال حاصل از انفجار لوله گاز در منطقه شهران خبر داد و گفت: جستجو برای یافتن کارگر مفقودالاثر در تونل مترو همچنان ادامه دارد.

حادثه شهران

به گزارش مهر، سیدجعفر تشكری هاشمی با تاكید بر اینكه در حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران هماهنگی بین بخشی دستگاه‌ها مشهود بود، تصریح كرد: از ساعات اولیه حادثه ستاد مدیریت بحران با حضور تمامی دستگاه ها از جمله نماینده دادستان كشور، شهرداری تهران، نیروی انتظامی، راهور ، ادارات آب، برق، گاز و تلفن برگزار شد و به خوبی مدیریت بحران در منطقه اجرا شد.

وی با اشاره به اینكه شركت برق در اولین اقدام با توجه به از بین رفتن دكل های برق، اقدام به رفع مشكل قطع برق در منطقه كرد،تصریح كرد: حضور تمامی مسئولان در همان دقایق ابتدایی حادثه و مدیریت بحران جای تشكر دارد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینكه اقدامات تکمیلی برای برقراری امكانات آب، گاز و تلفن در دست اجراست، گفت: راه اندازی خطوط تلفن ثابت با توجه به از بین رفتن فیبر نوری و كابل ها زمانبر است اما با نصب دكل سیار خطوط تلفن همراه فعال شده است.

وی با اشاره به اینكه اقدامات خوبی در حین و بعد از حادثه انجام شده است، تاکید کرد: این درحالیست كه باید در خصوص جبران خسارت آسیب دیدگان این حادثه نیز پس از تعیین تكلیف اقدام شود .

معاون شهردار تهران با تاكید بر اینكه علت وقوع حادثه در دست بررسی كارشناسی است، گفت: اینكه اعلام می‌شود حفاری تونل مترو علت حادثه است قویاً تكذیب می شود چرا كه از دو ماه گذشته عملیات حفاری تونل خط ٦ مترو در این محدوده به اتمام رسیده و لاینینگ تونل در دست اجراست. از سوی دیگر تونل مترو ٢٥ متر زیر زمین است این در حالیست كه لوله گاز در عمق ١.٥ تا ٢ متری سطح زمین قرار دارد .

تشكری هاشمی با اشاره به اینكه اكنون گودال ناشی از حادثه پر شده است، گفت: پس از اتمام عملیات كابل كشی و لوله كشی های شركت های خدماتی، اقدام به روكش آسفالت در محل خواهد شد.

وی تصریح كرد: در این حادثه ٥ نفر دچار آسیب های جزیی شدند كه ٤ نفر آتش نشانان حاضر در محل بودند كه به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند، این در حالی است که گفته می شود یك نفر از کارگران مترو در زیر آوار محبوس شده است اما باقی كارگران با توجه به زمان سحر و نماز و تعویض شیفت در داخل تونل نبودند.

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینكه آواربرداری در تونل مترو همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: تا این لحظه هنوز جسدی از داخل تونل پیدا نشده است.

وی افزود: به هر حال در زیر معابر دچار مشكلاتی هستیم. به عنوان مثال حفره هایی در بعضی نقاط داریم كه به دلیل ریزشی بودن قنوات بوجود امده اند و در نقاطی انبارهای چاه های جذبی ساختمان ها ، در مواردی نشتی لوله های اب و... سبب می شود اطمینان كامل از سلامت تاسیسات زیرزمینی ما كم شود.

کد خبر 337525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha