همشهری آنلاین: بعدازظهر شنبه (۲۵ ژوئن / ۵ تیر) نخستین دیدار مرحله یک‌ هشتم نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا میان تیم‌های ملی سوئیس و لهستان برگزار شد. لهستان با پیروزی بر سوئیس در ضربات پنالتی به دور یک ‌چهارم نهایی صعود کرد.

Euro ۲۰۱۶

بعداز‌ظهر شنبه (۲۵ ژوئن / ۵ تیر) در نخستین دیدار مرحله یک‌ هشتم نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا تیم‌های ملی سوئیس و لهستان در حضور ۴۰ هزار تماشاگر در سن اتین به مصاف هم رفتند. حضور در دور یک ‌هشتم نهایی برای هر دو تیم موفقیتی مهم محسوب می‌شد.

لهستانی‌ها در همان دقیقه نخست بازی به فرصتی بزرگ دست یافتند. یان زومر، دروازه‌بان سوئیس توانست حمله روبرت لواندوسکی را دفع کند. توپ در نهایت به میلیک، دیگر مهاجم لهستان رسید، اما ضربه او از روی دروازه خالی سوئیس گذشت.

سرخ‌پوش‌های سوئیس شوک لحظه نخست را به سرعت پشت سر گذاشتند و کوشیدند که با بازی‌سازی به حملات خود شکل دهند.

در یک ربع نخست بازی روبرت لواندوسکی، کاپیتان و مهاجم تیم لهستان به همراه میلیک خط دفاعی سوئیس را بارها به خود مشغول کرد و در تلاش نفوذ به محوطه جریمه حریف بود.

به گزارش دويچه‌وله، در نیمه نخست این دیدار هر دو تیم بر آن بودند که مالکیت توپ را به دست آورند و با حملات سریع به موقعیت‌های خوبی دست یابند. تلاش‌های هر دو تیم برای باز کردن دروازه حریف تا دقیقه ۳۹ بازی بی‌ثمر بود تا این که دقیقا در فازی که سوئیس حملات خود را تشدید کرده بود، لهستان در پی یک ضد حمله به گل دست یافت.

در دقیقه ۳۹ بازی بلاژیکوسکی، بازیکن باتجربه لهستان که در مرحله گروهی نیز گلزنی کرده بود، توانست توپ را درون دروازه سوئیس جای دهد. لهستانی‌ها که یکی از کرنرهای سوئیس را دفع کرده بودند، دست به حمله‌ای سریع زدند و بلاژیکوسکی سانتری را که گروسیکی روانه محوطه جریمه سوئیس کرده بود، به گل بدل کرد. نیمه نخست این دیدار با همین نتیجه یک بر صفر به سود لهستان پایان یافت.

ملی‌پوشان سوئیس نیمه دوم دیدار با لهستان را پرجنب و جوش آغاز کرده و در صدد جبران گل بودند. سوئیسی‌ها در دقایق نخستین نیمه دوم به چند فرصت خوب دست یافتند، اما حملات آنان در پی شتاب‌زدگی و همچنین واکنش‌های دروازه‌بان لهستان بی‌حاصل ماند.

لهستانی‌ها که با یک گل از حریف خود جلو بودند، با انسجام دفاعی سعی در خنثی کردن حملات سوئیس داشتند و خود نیز می‌کوشیدند به ویژه از طریق ضد حمله خطرآفرین شوند. روبرت لواندوسکی، مهاجم زهردار لهستان چند فرصت داشت، اما ضربات او بی‌ثمر ماند.

یکی از موقعیت‌ها شوت شردان شکیری از فاصله ۲۰ متری بود که دروازه‌بان لهستان موفق به مهار آن شد.

ملی‌پوشان سوئیس از حملات خود دست نکشیدند و در دقیقه ۸۲ بازی نتیجه تلاش‌های خود را گرفتند. شردان شکیری که از چهره‌های برتر میدان بود با ضربه‌ای برگردان و زیبا توپ را به تور دروازه لهستان دوخت و با این گل رویایی بازی را به تساوی کشاند.

شردان شکیری

سوئیسی‌ها بر آن بودند که کار حریف را یکسره کنند و با زدن گل دوم پیروز میدان را ترک کنند، اما دیدار دو تیم در ۹۰ دقیقه وقت قانونی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

سوئیس در ۳۰ دقیقه وقت اضافه تیم برتر میدان بود و اگر از موقعیت‌های خود بهتر استفاده می‌کرد، می‌توانست پیروز میدان را ترک کند. سرخ‌پوش‌های سوئیس اما نتوانستند از فرصت‌های خود سود جویند و پیکار این دو تیم پس از۱۲۰ دقیقه تلاش با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

سرنوشت این بازی در ضربات پنالتی رقم خورد. در حالی که لهستانی‌ها در زدن ضربات خود موفق بودند، گرانیت چاکا، ستاره سوئیس نتوانست پنالتی خود را به گل بدل کند. به این ترتیب لهستان توانست در ضربات پنالتی از سد حریف خود بگذرد و به دور یک چهارم نهایی جام ملت‌ها صعود کند.

کد خبر 338256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha