همشهری آنلاین: تیم ملی پرتغال در دور یک‌ هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا کرواسی را یک بر صفر شکست داد و به جمع هشت تیم برتر اروپا پیوست. تک ‌گل این دیدار را ریکاردو کاریسما در واپسین دقایق بازی به ثمر رساند.

Ricardo KArisma

شامگاه شنبه (۲۵ ژوئن / ۵ تیرماه) تیم‌های ملی کرواسی و پرتغال در سومین دیدار مرحله یک‌ هشتم نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا در حضور ۳۴ هزار تماشاگر در لان به مصاف هم رفتند.

اگر چه انتظار می‌رفت که دیدار دو تیم به پیکاری پرهیجان و پرتحرک بدل شود، اما نیمه نخست این دیدار از هیجان و جذابیت چندانی برخوردار نبود. البته انسجام دفاعی و نظم تاکتیکی تیم ملی پرتغال حریف را غافلگیر کرده بود. ملی‌پوشان کرواسی اگرچه از لحاظ مالکیت توپ از پرتغال برتر بودند، اما نتوانستند دروازه پرتغال را به خطر بیاندازند. در طی ۲۴ دقیقه اول بازی هیچ حمله‌ جدی به دروازه کرواسی یا پرتغال صورت نگرفت.

به گزارش دويچه‌وله، این دیدار در ادامه نیمه اول هم هیجان چندانی نداشت و پس از ۴۵ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. درخور توجه آن که کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغال در نیمه اول این دیدار یک بار هم نتوانست در محوطه جریمه کرواسی خطرآفرین شود.

ملی‌پوشان کرواسی در نیمه دوم این دیدار نیز تحرک بیشتری از خود در مقایسه با حریف نشان دادند، اما نتوانستند کلید لازم برای باز کردن دروازه پرتغال را بیابند. ملی‌پوشان پرتغال با تاکتیک دفاعی خود و همچنین جنگندگی در پیکارهای تن‌به‌تن مانع از آن شدند که حملات شطرنجی‌پوشان به ثمر رسد.

ایوان پریزیچ، یکی از ستارگان کرواسی که گل پیروزی تیمش در دیدار قبلی مقابل اسپانیا را به ثمر رسانده بود، در برابر پرتغال ناکام ماند. او علیرغم دست‌یابی به چند موقعیت نتوانست دروازه حریف را باز کند. پریزیچ در یکی از حملات کرواسی با ضربه سر خطر آفرید، اما تیر دروازه منجی پرتغال شد.

این دیدار پس از ۹۰ دقیقه وقت قانونی نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید و بازی به وقت اضافه کشیده شد. در ۳۰ دقیقه وقت اضافه نیز پرتغال بر آن بود که با دفاع کاملا راه ورود کرواسی را ببندد و خود نیز گاه دست به ضد حمله زند.

بازی می‌رفت با همین نتیجه صفر بر صفر به پایان برسد و کار به ضربات پنالتی بکشد که پرتغالی‌ها موفق شدند یکی از ضد حمله‌های خود را به گل بدل کنند.

در واپسین دقایق بازی بود که کریستیانو رونالدو در پی یک ضد حمله و نفوذ به محوطه جریمه کرواسی شوتی به سوی دروازه حریف شلیک کرد. دروازه‌بان کرواسی اما نتوانست این ضربه را کامل مهار کند و ریکاردو کاریسما، بازیکن پرتغال که در نزدیکی دروازه حضور داشت، توپ را درون دروازه کرواسی جای داد و پیروزی پرتغالی‌ها را رقم زد.

دقایقی پس از گل پرتغال بود که داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد و پیکار دو تیم با پیروزی یک بر صفر ملی‌پوشان پرتغال خاتمه یافت.

ریکاردو کاریسما

کد خبر 338231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha