همشهری آنلاین: تیم پرتغال در سه دقیقه توفانی به پا کرد و امیدهای ولز برای صعود به فینال جام فوتبال ٢٠١٦ فرانسه نقش بر آب کرد تا ضمن به دست آوردن نخستین پیروزی حین بازی به فینال راه یابد.

پرتغال ولز

به گزارش همشهری‌آنلاین  نیمه اول این بازی تقریبا برابر گذشت و دو تیم نتوانستند موقعیتی ویژه روی دروازه‌های یکدیگر خلق کنند به جز ضربه سری که رونالدو در یک دقیقه به پایان بازی به دست آورد که گل نشد.

اما در نیمه دوم و از همان ابتدای بازی وضعیت دگرگون شد. این تیم پرتغال بود که با رهبری رونالدو ابتکار بازی را به دست گرفت و توانست در سه دقیقه طوفانی تمامی امیدهای تیم ولز و گرت بیل و وایکینگ‌ها را نقش بر آب کرد.

گل نخست را  کریستین رونالدو با ضربه‌ سری وحشتناک و پرقدرت به طاق دروازه ولز کوبید. این گل نتیجه یک حرکت ایستگاهی در گوشه چپ زمین ولز بود که با یک سانتر دقیق و ضربه محکم سر رونالدو گل شد.

سه دقیق بعد(دقیقه ۵۳) این بار رونالدو در مقام پاسور ظاهر شدو با پاسی استادانه توانست نینا را  صاحب موقعیت گل کند که او نیز با تکلی هوشمندانه دومین گل را وارد دروازه ولز کرد تا امید ولزی‌ها را به ناامیدی تبدیل کند.

ولز  پرتغال

بعد از اين دو گل نيز تيم پرتغال دست از حمله برنداشت كه از جمله آنها ضربه ايستگاهي دقيقه ٦٢ رونالدو بود كه به فاصله اي اندك از بالاي دروازه گذشت.

علاوه بر رونالدو رناتو سانچز بازیکن شماره ۱۶ پرتغال بسیار خوب ظاهر شد و تقریبا بعد از آنکه برای مربی برتری و پیروزی قطعی شد در دقیقه ۷۳ او را با بازیکنی تازه‌نفس تعویض کرد تا بتواند از دو گل زده محافظت کند.

از دقیقه ۷۵ که تیم پرتغال با دو تعویض در لاک دفاعی فرو رفت، ولزی‌ها حملات پیاپی خود را آغاز کردند اما تیم پرتغال هم ضمن دفاعی هوشمندانه و بازی تاخیری چشم به ضد حملات هم داشتند که ازجمله آنها موقعیت تک به تک رونالدو با دروازه بان در دقیقه ۸۵ بود که به رغم دریبل دروازه بان و نواخت ضربه نهایی گل نشد.

پرتغال بر خلاف بازی‌های  دور مقدماتی و یک چهارم که اندکی متزلزل نشان می‌داد و صدای منتقدان را هم بلند کرده بود، در این بازی تقریبا تیم برتر میدان بود.

از نکات حاشیه‌ای این بازی خوش و بش رونالدو بعد از پایان بازی با گرت بیل، بازیکن نامدار ولز و هم تیمی رونالدو در منچستر یونایتد بود.

  • رونالدو به رکورد پلاتینی رسید

کریستیانو رونالدو با گلزنی در دقیقه ۵۰ دیدار پرتغال مقابل ولز در نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ به رکورد گلزنی میشل پلاتینی در بازی‌های جام ملت‌های اروپا رسید.

تعداد گل‌های رونالدو در یورو با این گل به عدد ۹ رسید تا در کنار  میشل پلاتینی، اسطوره فرانسوی در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ این رقابت‌ها قرار بگیرد.

رونالدو در جریان شکست ۱-۲ پرتغال مقابل یونان موفق شد برای نخستین بار در یورو گلزنی کند. این بازیکن ۳۱ ساله همچنین تنها بازیکنی است که موفق شده در ۴ دوره مختلف یورو گلزنی کند.

کد خبر 339237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha