همشهری آنلاین: نخستین تور گردشگری خارجی رالی پاریس ـ ایران ـ پکن در سفر شش روزه خود به ایران با هدف طبیعت گردی و شرکت در مسابقات اتومبیل رالی سافاری مسیر جاده ابریشم، از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل نیز بازدید کرد.

تور رالی

به گزارش ایسنا، معاون گردشگری استان اردبیل از اقامت شبانه نخستین تور گردشگری خارجی رالی ترانس مسیر جاده ابریشم در کنار دریاچه نئور این استان خبر داد و گفت: در این راستا هماهنگی‌های لازم با فرمانداری اردبیل، فرماندهی انتظامی، پلیس راهور و پلیس راه استان جهت تردد تور گردشگری رالی و اقامت آنان در منطقه نمونه گردشگری دریاچه نئور صورت گرفت.

قادر تقی‌زاده اضافه کرد: این تور گردشگری ۶۸ نفره از کشورهای فرانسه، پرتغال، بلژیک، اسپانیا و آلمان با اتومبیل‌های ویژه مسابقات در نخستین مقصد خود با اقامت در کمپ گردشگری قره کلیسا و عبور از مسیرهای تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی وارد استان اردبیل شدند و ضمن بازدید از جاذبه های گردشگری این استان یک شب نیز در کنار دریاچه نئور اقامت کردند.

وی با اشاره به خروج این تور گردشگری در ۳۰ خرداد ماه از مرز باجگیران از ایران، اظهار کرد: دوره‌های بعدی این تور گردشگری در شهریور ماه سال جاری در کشور اجرا خواهد شد.

معاون گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه تور گردشگری مذکور به دلیل ثبات امنیت و سندیت تاریخی گذر جاده ابریشم از ایران، این کشور را جهت شرکت در مسابقات اتومبیل رالی سافاری مسیر جاده ابریشم انتخاب کرده، یادآور شد: مجری برگزاری این تور گردشگری را یکی از موسسات فعال اتومبیلرانی و گردشگری داخلی برعهده دارد که تاکنون تورهای بسیاری را با عنوان "رالی ترانس" اجرا کرده است.

کد خبر 337441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha