غلامعلی حداد عادل در گفت‌وگو با شبکه خبری یورو نیوز با بیان اینکه ما اروپای مستقل را بیشتر به نفع صلح می‌دانیم تا اروپای مقلد آمریکا، تأکید کرد:

 در صورتی که تحریم علیه ایران برقرار شود، اروپائی‌ها بازنده اصلی آن خواهند بود و ضرر سنگینی را متحمل خواهند شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به اروپا پس از ورود به سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگوین حراست از ارزش‌های اسلامی در منطقه اروپا و به‌ویژه بوسنی را با اهمیت خواند.

به گزارش اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حداد عادل، که سه‌شنبه شب به وقت محلی از ژنو وارد سارایوو شد، در جمع ایرانیان مقیم بوسنی و هرزگوین با اشاره به اهمیت حضور هموطنان‌مان در نقاط مختلف جهان، گفت: اسلام زمانی شمار معدودی پیرو داشت اما امروز بیش از یک‌میلیارد نفر در سراسر دنیا از آیین پیامبر گرامی اسلام پیروی می‌کنند.

وی تاکید کرد: امروز وظیفه حفظ و حراست از تعالیم و ارزش‌های اسلامی بر عهده همه مسلمانان است و این امر در منطقه اروپا و به ویژه کشور بوسنی و هرزگوین از اهمیت خاصی برخوردار است. حداد عادل قرار است در مدت اقامت دو روزه خود در سارایوو علاوه بر ملاقات با همتای خود با مقامات عالی‌رتبه بوسنی و هرزگوین از جمله رئیس شورای ریاست‌جمهوری، رئیس شورای وزیران و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

دیدار با رئیس مجلس سنا
حداد عادل در نخستین روز از سفر خود به سارایوو، چهارشنبه 18 مهر در پارلمان بوسنی و هرزگوین با فیلیپوویچ، رئیس مجلس سنای این کشور دیدار کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، وی در این دیدار گفت: مردم ایران نسبت به مردم بوسنی و هرزگوین احساسات بسیار مثبتی دارند و اخبار و پیشرفت‌های این کشور را با دقت و علاقه پیگیری می‌کنند.

تبریک عید به همتایان
حدادعادل با ارسال پیام تبریک به روسای مجالس کشورهای اسلامی فرا رسیدن عید سعید فطر را به آنان تبریک گفت.

کد خبر 33715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز