رئیس مجلس که برای شرکت در نشست صد و هفدهم اتحادیه بین‌المجالس در سوئیس به سر می‌برد، نیز با چند مقام شرکت‌کننده در این اجلاس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس، غلامعلی حداد عادل در دیدار با الیور دویج رئیس مجلس صربستان گفت: ایران تمام قوانین آژانس را رعایت می‌کند، ولی عده‌ای‌ همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس در زمینه استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای را زیر سؤال می‌برند.

وی در دیدار با کریستین اگرسزگی اوبریست، همتای سوئیسی خود، با بیان اینکه تصویری که از انقلاب اسلامی در غرب ارائه شده منطبق با واقعیت نیست، تاکید کرد: سوئیس در تغییر تصویر انقلاب ایران در غرب بی‌طرف عمل کند.

حدادعادل از مواضع مثبت سوئیس برای حل مسالمت آمیز موضوع هسته‌ای ایران تقدیر کرد.

رئیس ‌مجلس در دیدار با نوریتسکی، رئیس ‌مجلس سنای بلاروس هم با بیان این که ایران و بلاروس از جانب برخی قدرت‌ها تحت فشار هستند، علت آن را تلاش 2 کشور برای دستیابی به استقلال دانست.

حداد عادل در دیدار با همتای لبنانی خود نیز گفت: ایران به حمایت‌های سیاسی خود از کشور برادر و مسلمان لبنان همچنان ادامه خواهد داد.

در این دیدار نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز روابط 2 کشور را برادرانه و دوستانه خواند و با تقدیر از حمایت‌های معنوی و سیاسی کشورمان از لبنان بر لزوم حفظ و یکپارچگی ملت لبنان در شرایط حساس کنونی در جهت مقابله با توطئه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه تأکید کرد.

محمد میان سومرو رئیس مجلس سنای پاکستان هم روز سه‌شنبه در دیدار با غلامعلی حداد عادل با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی 2 کشور اظهارداشت: همکاری خوبی میان مجالس 2 کشور وجود دارد و این همکاری می‌تواند موجب تقویت روابط دوجانبه شود.

کد خبر 33619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز