همشهری‌انلاین: هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دولت‌های عربستان، قطر و کویت هشدار داد شهروندان خود را از تامین مالی شبکه افراطی و تروریستی در آمریکا بازدارند.

 هیلاری کلینتون، وزير خارجه پيشين آمريكا با اشاره به اقدام تروریستی در اورلاندو ، این اقدام را نمونه دیگری از جرائم نفرت‌آمیز و هولناک خواند که فقط می‌توان از افرادی انتظار داشت که جنون سراسر وجودشان را فرا گرفته است.

او با اشاره به پیشینه عامل قتل عام در کلوب شبانه اورلاندو، گفت گرچه عامل آدمکشی پیشتر نفرت خود را از همجنس‌گرایان آشکار کرده بود اما می‌دانیم که به داعش نیز ابراز وفاداری کرده و این گروه تروریستی اکنون دارد از این رویداد به نفع خود بهره می گیرد. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سی ان ان؛

کلینتون افزود: داعش در حالی که دارد در عراق و سوریه ناتوان‌تر می‌شود تلاش خواهد کرد هر جای دیگری که بتواند از افغانستان گرفته تا لیبی و اروپا برای خود پایگاه ایجاد کند. تهدید داعش هر روز دارد گسترده و گسترده‌تر می شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب دموکرات گفت: موضوعی که باید به آن توجه داشت پیشگیری از افراطی شدن افراد به دست داعش و دیگر شبکه‌های تروریستی بین المللی است

او افزود: دولت‌های عربستان سعودی ، قطر و کویت باید شهروندان خود را از تامین اعتبار شبکه های تروریستی در آمریکا باز بدارند. آنها همچنین باید از حمایت از مدارس و مساجد افراطی در سراسر دنیا دست بردارند زیرا همین مکان ها هستند که افراد زیادی را در مسیر افراطی‌گری قرار داده‌اند. همچنین باید از تبلیغات گروه های تروریستی در اینترنت جلوگیری شود.

كلينتون همچنین تاکید کرد سخنان تنش‌زا و رجزخوانی ضد مسلمانان ، اعتماد آنان را به دستگاه‌های امنیتی در آمریکا از بین می‌برد و تهدید کردن مسلمانان مبنی بر جلوگیری از ورود خانواده‌های آنان به آمریکا ، هزاران تاجر و بازرگان مسلمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فقط نفرت و انزجار را شدت می‌بخشد.

کد خبر 336992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha