همشهری‌آنلاین: سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل متحد اعلام کرد محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد این کشور که به آمریکا سفر کرده است، روز چهارشنبه دوم تیرماه با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 مقام‌هاي سازمان ملل اعلام کردند: محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان سعودی پس از سفر به منطقه ساحلی غرب آمریکا ، برای دیدار با رهبران تجاری آمریکا به نیویورک سفر می کند.

کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما و محمد بن سلمان روز جمعه 28 خرداد در واشنگتن دیدار و درباره راه‌های حمایت از عراقی‌ها در مبارزه با داعش و اهمیت گذار سیاسی در کشور جنگ زده سوریه با یکدیگر مذاکره کردند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در خصوص کودکان و درگیری های مسلحانه در یمن آمده است ائتلاف تحت امر سعودی ها که حمله‌هايهوایی را در مارس سال 2015 در این کشور آغاز کرد، عامل 60 درصد موارد مرگ و میر و مصدومیت کودکان در یمن بوده است و در حمله‌هاي آنها 510 کودک کشته و 667 کودک دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل ازخبرگزاری رویترز از نیویورک،ریاض که یکی از کمک کنندگان مالی اصلی به سازمان ملل به شمار می رود ، تهدید کرده بود کمک های مالی خود را به برنامه کمک‌رسانی به فلسطینیان و دیگر ابتکارهاي سازمان ملل قطع خواهد کرد. عربستان سعودی توسل به حربه تهدید را انکار کرده است با این همه شخص بان کی مون گزارش های رویترز را در خصوص تهدیدهاي عربستان در این باره تایید کرده است.

حذف نام ائتلاف تحت امر سعودی‌ها از فهرست سیاه سازمان ملل ، خشم گروه‌های حقوق بشری مانند دیده‌بان حقوق بشر، عفو بین‌الملل و آکسفام را برانگیخته است.

این سازمان‌ها بان کی مون را به کوتاه آمدن در برابر فشار کشورهای قدرتمند متهم و اعلام کرده اند او در آخرین سال تصدی دومین دور دبیر کلی خود ، با این اقدام سوابق و عملکرد خود را در سمت دبیر کلی لکه‌دار کرده است.

کد خبر 337411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha