همشهری‌آنلاین: هیلاری کلینتون، تیم کین، سناتور ایالت ویرجینا و فرزند یک جوشکار از شهر کانزاس را به عنوان یار انتخاباتی و معاون آینده خود برگزید. مردی که گفته می‌شود از طبقه کارگر است و با زبان اسپانیایی هم به خوبی آشناست.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، تیم کین(Tim Kaine) چند سالی فرماندار ایالت ویرجنیا و شهردار شهر ریچموند بوده است.

در فیلم نمایش داده شده کوتاهی که نیویورک تایمز از این فارغ‌التحصیل رشته حقوق دانشگاه هاروارد به نمایش گذاشته‌ است او را در دوران جوانی نشان می‌دهد که با برخی از جوانان سیاهپوست و یا رنگین پوست دوست و رفیق یا هم اتاق بوده و نیز از زندگی فقیرانه او نیز تصاویری انعکاس داده شده است.

بخشی از این فیلم کوتاه نیز به سخنرانی او به زبان اسپانیایی اختصاص دارد که از مهارت و تسلط بی‌چون و چرایش بر این زبان حکایت دارد که بیشترین تعداد مهاجران در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند.

تیم که متولد ۱۹۵۸ است، فرزند یک جوشکار در  شهر کانزاس و کاتولیک مذهب است و حتی برای دوره‌ای یک ساله به عنوان مبلغ مذهبی به هندوراس رفت.

نکته جالب توجه این که در انتخابات مقدماتی سال ۲۰۰۸ که به پیروزی باراک اوباما بر کلینتون در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات انجامید، تیم کین جزو نخستین افرادی بود که به نفع اوباما رای داد و خواستار حضور او به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات نهایی شد.

پیش از این گفته می‌شد که جولیان کاسترو (Julián Castro)  قرار است به عنوان یار انتخاباتی و در صورت پیروزی کلینتون به عنوان معاون ریاست جمهوری انتخاب شود، اما در نهایت رایزنی‌های به آنجا انجامید که هیلاری کلینتون ترجیح داد از تیم کین در این مقام بهره بگیرد که در کمیته سیاست خارجی سنا فعالیت می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که او بتواند حتی آرای برخی از هواداران برنی سندرز را به دلیل ریشه‌های کارگری از یک سو و نیز رای برخی از جمهوری‌خواهان را به دلیل گرایشات مذهبی به سبد آرای کلینتون واریز کند.

کد خبر 340792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha