همشهری آنلاین: افشای تعدادی از رایانامه‌های محرمانه حزب دموکرات که بی‌طرفی رهبری حزب در معرفی نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را زیر سوال می‌برد، به استعفای رئیس حزب دموکرات آمریکا منجر شد.

استعفای رئیس حزب دموکرات آمریکا برای ممانعت از آبروریزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نق از بی بی سی، «دبی واسرمن شولتز» رئیس حزب دموکرات آمریکا می گوید در آستانه معرفی نامزد نهایی حزب برای انتخابات هشت نوامبر، برای ممانعت از تاثیر مخربی که قائله حاصل از افشای تعدادی رایانامه می تواند به بار بیاورد، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

سایت افشاگر «ویکی لیکس» در تاریخ ۲۲ ماه میلادی جاری (جولای)، با انتشار ۱۹ هزار نسخه از رایانامه های خصوصی حزب دموکرات، از تلاش رهبران این حزب برای به حاشیه راندن «برنی سندرز» به نفع انتخاب «هیلاری کلینتون» خبر داد. این دو سیاستمدار دموکرات در عرصه انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا با یکدیگر رقابت می کردند.

حالا که حزب دموکرات تقریبا تصمیم نهایی را اتخاذ کرده و قرار است این هفته کلینتون را به عنوان رقیب «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه به میدان انتخاباتی هشت نوامبر بفرستد، قائله به وجود آمده می تواند به خدشه دار کردن چهره منسجم دموکرات ها منتهی شود - امتیازی که جبهه رقیب مسلما از آن استفاده خواهد کرد.

از همین رو، خانم شولتز با صدور بیانیه ای از استعفای خود بعد از برگزاری کنوانسیون به عنوان تنها راه تامین هدف حزب دموکرات که رساندن کلینون به مسند قدرت کاخ سفید است، یاد کرد.

کنوانسیون حزبی دموکرات ها از روز دوشنبه به مدت چهار روز در شهر «فیلادلفیا» ایالت «پنسیلوانیا» برگزار می شود.

سندز در واکنش به خبر استعفای شولتز اعلام کرد: وی تصمیم درستی برای آینده حزب دموکرات گرفت چرا که رهبری حزب همواره باید جانب بی طرفی را در تعیین نامزد نهایی ریاست جمهوری نگه دارد، اتفاقی که در رقابت سال ۲۰۱۶ نیافتاد.

کد خبر 341152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha