همشهری آنلاین: دونالد ترامپ پس از مدتها سکوت سرانجام معاون خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معرفی کرد. ترامپ با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد مایک پنس، فرماندار ایندیانا معاون او خواهد بود.

ترامپ معاون خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین کرد

به گزارش دويچه وله، ترامپ که تصمیم داشت روز جمعه (۱۶ ژوئن/ ۲۵ تیر) معاون خود را معرفی کند به دلیل حمله مرگبار شهر نیس فرانسه اعلام این خبر را یک روز به تعویق انداخت.

ترامپ قرار است روز شنبه (به وقت محلی) در یک کنفراس خبری معاون خود را رسمأ معرفی کند.

مایک پنس، فرماندار ایندیانا یک مسیحی محافظه‌کار است که گفته می‌شود با تأمل و آرامش عمل می‌کند و محبوبیت بسیاری میان فعالان اجتماعی حزب جمهوری‌خواه دارد. او همچنین مخالف سرسخت ازدواج همجنس‌گرایان است.

انتخاب پنس برای جانشینی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به تعبیر برخی از ناظران سیاسی سیگنالی است برای بلوک راست جمهوری‌خواهان که تا کنون از دونالد ترامپ حمایت نکرده‌ است.

پنس می‌تواند پلی برای ارتباط ترامپ با بخشی از جمهوری‌خواهان باشد که مخالف او هستند.

پیش از انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری مایک پنس از رقیب دونالد ترامپ، تد کروز حمایت کرده بود.

اما پس از کناره‌گیری تد کروز، پنس و ترامپ چند دیدار داشتند.

پنس رابطه بسیار نزدیکی با برادران میلیارد چارلز و دیوید کوخ دارد که از جمهوری‌خواهان حمایت مالی می‌کنند.

ترامپ که به گفته خود تا کنون مخارج انتخابات مقدماتی درون حزبی را از جیب خود پرداخت کرده، برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و رقابت با هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات نیازمند حمایت مالی است.

کد خبر 340106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha