چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتشارات مازیار دو کتاب "درآمدی بر گویش شناسی" و "6 نظریه‌ای که جهان را تکان داد" را به بازار کتاب عرضه کرده است

به گزارش همشهری‌آنلاین کتاب  درآمدی بر گویش‌شناسی را علی اکبر شیری در175 صفحه تالیف و تدوین کرده است.

هدف اصلی ازنگارش کتاب، تهیه و ارائه منبعی در زمینه گویش‌شناسی است که هم از سادگی برخوردار باشد و هم بتواند به خواننده کمک کند تا جوانب این دانش را به درستی بشناسد و در کارهای پژوهشی از آن بهره جوید و به عنوان یک راهنما از ان استفاده کند.

برای نیل به چنین مقصودی نویسنده تلاش کرده است کتاب به صورت یک راهنمای عملیاتی تهیه  و تنظیم شود و در آن ضمن آشنا ساختن خواننده با تعاریف و اصطلاحات لازم در این زمینه، خواننده علاقه مند را به تدریج با مراحل تحقیق و توصیف گویش‌ها آشنا کرده و با اشاره به سوژه‌های پژوهشی در زمینه گویش جغرافیایی، اجتماعی و تاریخی، مسیرکار را برای علاقه مندان هموار کند.

کتاب در هشت فصل تدوین شده و درآن مباحث اصلی گویش‌شناسی به صورتی مختصر و با زبانی ساده بیان شده است. درپ ایان هر فصل هم خلاصه‌ای کوتاه از مطالب و مباحث اصلی و همچنین فهرستی از کتاب‌ها و مقالات مورد استفاده آن فصل آمده است.
کتاب درآمدی بر گویش شناسی در 175 صفحه و به قیمت 2500 تومان منتشر شده است.

6 نظریه ای که جهان را تغییرداد

کتاب یاد شده را پل استراترن نوشته و دکتر محمد رضا توکلی صابری و بهرام معلمی برگردان فارسی کرده‌اند. پیش از این در این مجموعه کتاب درباره همه چیز از همین ناشر عرضه عمومی شده بود.

در این کتاب نویسنده با زبانی ساده به نظریه های نیوتون و جاذبه، اینشتین و نسبیت، هاوکینگ و سیاهچاله،کوری و رادیو اکتیویته، تورینگ و کامپیوتر و کریک، واتسون و نظریه دی ان ای می پردازد و درباره آن‌ها و چگونگی همه‌گیر شدنشان توضیح می‌دهد.

پل استراترن که این کتاب را نوشته در ایران شهرتی مطلوب دارد، چرا که کتاب‌هایش در زمینه معرفی مشاهیر، به خصوص مشاهیر فلسفه را پیش از این  نشر مرکز به بازار کتاب عرضه کرده بود که چندین جلد را شامل می‌شود.

ویژگی نوشته استراترن دراین کتاب  این است که درباره هر شخصیتی که بحث می‌کند، ابتدا زندگی شخصی و علمی آن شخص را بیان می‌کند و سپس درباره کار و نظریه‌ای که  آن دانشمند مبدع آن بوده است سخن می‌گوید.

6 نظریه‌ای که جهان را تغییر داد در 400 صفحه به قیمت 4500 تومان منتشر شده است

کد خبر 33695

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز