دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مقام‌های لبنانی هدف از این انفجار را ایجاد ناامنی در بیروت اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین انفجار دربیروت درمنطقه حمراء رخ داده و چندان شديد نبوده‌است.

 برخی مقام‌هاي لبنانی از این‌که بخش بانکی لبنان مورد هجوم قرار گرفته ابراز نگرانی کرده‌اند. 

سعد الحریری، رئیس حزب المستقبل هم با محکوم کردن این انفجار اعلام کرد لبنانی‌ها تا آخر در برابر انفجار و قتل می‌ایستند. وزیر اقتصاد لبنان هم اعلام کرد نمی‌توان هیچ فرد یا گروهی را مسئول حادثه عنوان کرد و باید در انتظار تحقیقات بود.

بنا بر گزارش تلویزیون المنار، مروان شربل، وزیر کشور سابق لبنان گفت: برخی تلاش دارند تا این انفجار را که در کنار یک بانک در بیروت رخ داده، به حزب الله نسبت داده و آن را به موضوع تحریم‌های بانکی این جنبش ارتباط دهند.

او افزود: به اعتقاد من، هدف عاملان این انفجار که با دقت زیاد انجام شده تا آسیب به شهروندان نرسد و فقط ساختمان بانک دچار خسارت شود، حزب‌الله بوده است. در این شرایط باید از نتیجه‌گیری های زودهنگام پرهیز کرد و در انتظار تحقیقات نشست.

هاد المشنوق، وزیر کشور لبنان در گفت‌وگو با رویترز گفت: هدف بمبی که در بیروت منفجر شد شعبه بانک بلوم بود.المشنوق افزود: این بمب در کیفی در کنار دیوار پشتی این ساختمان کار گذاشته شده بود.

المشنوق با بیان این که از نظر سیاسی روشن است که بانک بلوم هدف بوده است تاکید کرد این حمله ارتباطی به گروه داعش که حمله‌هايی انتحاری را در بیروت انجام داده است ندارد.

او گفت: گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد این انفجار هیچ قربانی نداشته است.

تلویزیون المیادین شب گذشته( 23 خرداد)در خبری فوری گزارش داد: نجییب میقاتی، نخست وزیر سابق لبنان ضمن محکوم کردن انفجار بیروت، هوشیاری مردم لبنان را خواستار شد.

بر اساس این گزارش در انفجار فردان بیروت، دو نیروی امنیتی ساختمان روزنامه الاخبار لبنان دچار جراحت سطحی شده اند.

بنا بر گزارش تلویزیون المنار، در انفجار فردان به ساختمان‌های اطراف و چند مغازه خسارت وارد شد.

ایلی فرزلی، نایب رئیس سابق پارلمان لبنان گفت: از آنجا که این انفجار در زمانی رخ داد که خیابان‌ها خلوت بودند و مردم برای صرف افطار در منازلشان حضور داشتند، احتمالا هدف آن، قتل شهروندان نبوده بلکه اقدامی خرابکارانه با هدف از بین بردن آرامش و ایجاد هرج و مرج در لبنان بوده است. اما مردم لبنان با تحکیم وحدت و انسجام خود می‌توانند در برابر چنین توطئه‌هایی بایستند.

شبکه تلویزیونی المنار در خبری فوری گزارش داد: عامل انفجار در خیابان فردان در منطقه الظریف بیروت بمب کار گذاشته شده در زیر یک خودور بوده است.

بر اساس این گزارش: انفجار بیروت در منطقه حمراء در نزدیکی زندان سابق زنان رخ داده است.

کد خبر 336878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha