همشهری آنلاین: مدیر گروه پژوهشی هواشناسی دینامیکی و هم‌دیدی پژوهشکده هواشناسی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد وضعیت گرد و غبار در کشور تا فردا (یکشنبه) ادامه دارد و پس از آن به تدریج کاهش می‌یابد.

گرد و غبار در کشور از فردا بتدریج کاهش می‌یابد

به گزارش ايرنا، مجید آزادی روز شنبه گفت: از حدود یک هفته پیش توفان گرد و غبار در شمال عراق و شرق سوریه شکل گرفت و به تدریج به سمت کشور ما پیشروی کرد.

وی اظهار کرد: این گرد و غبار ابتدا نوار غربی و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز را تحت تاثیر قرار داده است.

آزادی ادامه داد: از آنجایی که در دامنه‌های جنوبی کشور در چند روز اخیر شاهد وزش باد مناسبی بودیم، ماندگاری گرد و غبار کم بود و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد از فردا به تدریج گرد و غبار کاهش یابد و پس‌فردا (دوشنبه) پایان خواهد یافت.

مدیر گروه پژوهشی هواشناسی دینامیکی و هم‌دیدی پژوهشکده هواشناسی ادامه داد: اوج سامانه‌های گرد و غبار در کشور تیرماه است و از مرداد به تدریج روند کاهشی به خود می‌گیرد.

آزادی گفت: ماندگاری این گونه گرد و غبارها بستگی به وزش باد در دامنه‌های البرز دارد، هرچه باد ضعیف‌تر باشد، ماندگاری آن بیش‌تر می‌شود اما در پدیده کنونی به علت وزش باد مناسب در دامنه‌های البرز شاهد ماندگاری زیاد گرد و غبار نبودیم.

از حدود یک هفته پیش تاکنون بیش‌تر شهرهای کشور از جمله تهران شاهد پدیده گرد و غبار هستند که بر اساس اعلام قبلی سازمان هواشناسی منشاء این گرد و غبار، خارجی و از کشور عراق و سوریه بوده است.

کد خبر 336733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha