همشهری آنلاین: آیت‌الله بطحائی در دیدار رئیس حوزه علمیه امام سجاد میسور هند، با تأکید بر وجوب حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمانان، گفت: چرا باید وهابیت و آل سعود دست‌نشانده غرب، با ایجاد اختلاف بین مسلمانان جهان، به اهداف شوم خود برسند؟

دیدار آیت‌الله بطحائی با رئیس حوزه علمیه میسور هند

به گزارش همشهري آنلاين، آیت‌الله سيد هاشم بطحائی، عضو مجلس خبرگان رهبری با يادآوري اولین اقدام پیامبر اکرم (ص) پس از ورود به مدینه مبني بر ایجاد الفت بین مهاجرين و انصار، گفت: آمریکا و صهیونیسم و انگلیس سبب اختلاف هستند و شعار استعمار این است که اخلاف انداز و حکومت کن. ما باید این اختلاف که نشئت گرفته از غرب و آل سعود است را از بین ببریم.

اين استاد حوزه و دانشگاه همچنين در آغاز سخنانش با اشاره به نزول رحمت الهی در ماه مبارک رمضان و لزوم تلاش در توبه و استغفار به درگاه حضرت احدیت، اظهار داشت: انسان در محاصره دو دشمن یعنی نفس عماره که دشمن داخلی و شیطان رجیم که دشمن خارجی است قرار دارد و خداوند متعال برای بیمه شدن و حراست انسان از شر آن‌ها، ماه مبارک رمضان را قرار داد چراکه انسان ضعیف به دنیا می‌آید و ضعیف هم از دنیا می‌رود.

آيت‌الله بطحائي افزود: شخص روزه‌دار باید سعی کند تا گوش و چشم و دهان خود را از آلودگی‌ها حفظ کند چراکه این دژ مستحکم از ماه مبارک رمضان بدست می‌آید.

وي با بيان اينكه در روایت آمده است «کسی که ماه رمضان را درک کند و آمرزیده نشود، شقی خواهد بود»، گفت: شقی در اصطلاح فارسی یعنی بدبخت و بیچاره. شقی یعنی کسی که از همه خوبی‌ها و رستگاری‌ها محروم است چراکه عُمر، کوتاه است و پیک حق در کمین انسان و چه بهتر که فرصت را غنیمت شماریم.

کد خبر 336275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha