همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گفت: سرچشمه افراط گری، بی‌توجهی به علوم دینی است و گرایش به سمت قرائت‌های غلط و غیرفطری نیز ریشه در نیاموختن علوم دینی دارد.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام احمد مبلغي  در نخستين نشست كنفرانس بين‌المللي علوم ديني و مبارزه با افراط گري در گرگان افزود: علوم ديني را بايد در مسير تحول و تطور قرار داد و كسي كه علوم ديني را نمي‌آموزد به ‌سوي افراط ‌و تفريط مي‌‌رود.

وي اظهار كرد: در علوم ديني نسبت به برخي مفاهيم و اصطلاحات تفسير شتاب‌‌زده صورت گرفته كه فهمي غيردقيق را سبب شده و اين مشكل اساسي بايد از سوي انديشمندان رفع شود.

مبلغي ادامه داد: با در نظر گرفتن تفسيرهاي متفاوت از دين، بايد جوانان را كه امروزه بعضا به سمت نادرست انديشي مي‌روند، از مهلكه نجات دهيم.

رئيس دانشگاه مذاهب اسلامي با بيان اينكه جهاد براي نجات جان انسان‌ها آمده است، افزود: جهاد كلمه‌اي بوده كه بعضا از آن برداشت نادرست شده و امروز به يك بلاي جان تبديل شده و بدترين قتل‌ها را تحت عنوان آن انجام مي‌دهند.

مبلغي تصريح كرد: بين علماي شيعه و سني از منظر علمي مشتركات زيادي وجود دارد و بايد بر روي اين مشتركات و مفاهيم مشترك بيشتر كار كرد تا اجازه ايجاد تفرقه و دشمني از دشمن گرفته شود.

وي گفت: دشمنان امروز در تبليغات خود مي‌‌گويند كه قرآن كتاب توليد و ترويج خشونت است اما قرآن در سطحي كامل‌‌تر از انسانيت است و علوم اسلامي ما بخشي از ابواب را درون خود گنجانده است.

کد خبر 333452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha