شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس صندوق رفاه دانشجویان از کمبود خوابگاه برای ۷۵ هزار دانشجو در کشور خبر داد و گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ساخت خوابگاه تسهیلات ویژه ارزان قیمت پرداخت می‌کند.

به گزارش ايرنا، ذوالفقار یزدان‌‌مهر در نشست مجمع خیرین شهرستان آمل افزود: وزارت علوم با توجه به منع قانونی بخش دولتی برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، از توان بخش خصوصی، نهادهای عمومی و خیران برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های مورد نیاز دانشجویی در کشور استفاده می‌کند.

وی گفت: وزارت علوم همچنین علاوه بر واگذاری زمین مورد نیاز برای ساخت خوابگاه، در صورت توان مالی بخش خصوصی با 50 درصد آورده، 50 درصد بقیه را در قالب تسهیلات به سرمایه‌گذار پرداخت می‌کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از ساخت 21 خوابگاه دانشجویی از سوی نهادهای عمومی و خیران در کشور خبر داد و گفت: 13 واحد از این خوابگاه‌ها را بنیاد 15 خرداد در دست ساخت دارد.

وی افزود: هم اکنون حدود 280 هزار تن از دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی در کشور از فضاهای خوابگاهی استفاده می‌کنند.

یزدان‌مهر به رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعاتی که با تشکیل بانک اطلاعات خوابگاه‌ها از 56 خوابگاه دانشجویی دولتی کشور جمع‌آوری شد، فقط وضعیت چهار درصد خوابگاه‌ها مطلوب و رضایت‌بخش بوده است. همچنین 37 درصد این خوابگاه‌ها در شرایط نامطلوب قرار داشتند.

یزدان‌مهر گفت: قرار است خوابگاه‌هایی که وضعیت‌شان نامناسبت است با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و صندوق رفاه دانشجویان در تابستان امسال بهسازی و نوسازی شود.

کد خبر 335841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha