شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری و وزیر خارجه پیشین آمریکا، حملات خود به دونالد ترامپ را شدت بخشیده است. ترامپ نیز خواستار زندانی شدن کلینتون به خاطر رسوایی ایمیلی او شده است.

دونالد ترامپ: هیلاری کلینتون باید زندانی شود

به گزارش دويچه وله، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عصر پنج‌شنبه (۱۳ خرداد / ۲ ژوئن) خواستار آن شد که هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات و وزیر خارجه پیشین آمریکا، به خاطر تخلفات ایمیلی‌اش به زندان بیفتد.

ترامپ که در سن خوزه در ایالت کالیفرنیای آمریکا سخنرانی می‌کرد، در این باره گفت: «من یک نکته را به شما می‌گویم و آن این که هیلاری کلینتون باید زندانی شود.» ترامپ در ارتباط با موضوع ایمیل‌های غیرقانونی کلینتون گفت: «او کاملا مقصر است.»

دونالد ترامپ تاکنون بارها کوشیده از رسوایی استفاده از ایمیل شخصی توسط هیلاری کلینتون برای مکاتبات اداری، به نفع خود استفاده کرده و موقعیت رقیب‌اش را در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تضعیف کند.

هیلاری کلینتون در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ میلادی در دورانی که وزیر خارجه آمریکا بود از ایمیل شخصی خود برای کارهای اداری استفاده کرده بود. در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در این باره که روز چهار‌شنبه (۱۲ خرداد / ۱ ژوئن) منتشر شد، آمده است که وزیر خارجه وقت آمریکا در این باره هیچ مجوزی دریافت نکرده بود.

  • حملات کلینتون به ترامپ

هیلاری کلینتون عصر پنج‌شنبه (۱۳ خرداد / ۲ ژوئن)، با حمله به دونالد ترامپ گفت نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرایط لازم برای رئیس جمهور شدن را ندارد. او با اشاره به این نکته که رئیس جمهوری آمریکا هم زمان فرمانده کل قوا نیز هست، گفت نباید چنین وظیفه‌ای به ترامپ واگذار شود.

خانم کلینتون در ادامه گفت فرمان استفاده از بمب اتمی آمریکا هیچ‌گاه نباید در دست مردی بیفتد که به سرعت خشمگین می‌شود و کنترل‌پذیر نیست. او انتخاب چنین کسی به عنوان رئیس جمهوری آمریکا را "اشتباهی تاریخی" دانست.

نامزد حزب دمکرات آمریکا سپس به تجارب خود پرداخت و با اشاره به مسئولیت در وزارت خارجه طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ تاکید کرد که در جهت منافع کشورش کوشیده و سعی کرده روابط با هم‌پیمانان آمریکا افزایش یابد و کمک به کشورهای در حال توسعه به بهترین نحوی انجام شود.

کلینتون در مقایسه فعالیت‌های خود با کاندیدای جمهوری‌خواهان گفت ترامپ می‌کوشد روابط با همه هم‌پیمانان آمریکا تیره شود و به سیستمی دیکتاتوری علاقمند است. کلینتون افزود چنین کسی باید در یک بیمارستان روانی تحت نظر قرار گیرد.

خانم کلینتون نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری را با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مقایسه کرد و هرسه را علاقمند به سیستم دیکتاتوری خواند.

ترامپ از جمله گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در باره برنامه‌های مناقشه برانگیز اتمی این کشور گفت‌وگو خواهد کرد. رهبر کره شمالی نیز در مقابل او را سیاستمداری دانا خوانده است.

کد خبر 335836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha