دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی انگلیس به اظهارات دیوید کامرون نخست‌وزیر این کشور پاسخ داد و گفت: من احمق نیستم.

ترامپ

كامرون به تازگي نامزد جنجالي جمهوريخواهان را «احمق، تفرقه‌برانگيز و اشتباه» خوانده بود و به همين‌خاطر ترامپ در مصاحبه‌خود با ‌آي‌تي‌وي به صراحت اعلام كرد كه احتمالا روابط خيلي خوبي با كامرون نخواهد داشت. نخست‌ وزير انگليس اين سخنان را در مورد ترامپ پس از آن گفته بود كه اين نامزد جمهوريخواه اعلام كرد كه بايد از ورود مسلمانان به آمريكا جلوگيري شود. ترامپ در اين مصاحبه در پاسخ به حرف‌هاي كامرون گفت: اول از همه من احمق نيستم. دوم هم اينكه فكر نمي‌كنم فردي تفرقه‌انگيز باشم بلكه بر‌عكس رئيس‌جمهور فعلي آمريكا، من يك متحد‌كننده مردم به‌حساب مي‌آيم.

دونالد ترامپ همچنين گفت: او «اظهارات بسيار زشت» صادق خان، شهردار لندن را به‌خاطر دارد، اما آنها را ناديده مي‌گيرد. صادق‌خان، نخستين شهردار مسلمان پايتخت انگليس به‌تازگي اعلام كرده بود كه ناديده گرفتن ديدگاه‌هاي ترامپ درباره اسلام مي‌تواند بر امنيت دو كشور تأثير بگذارد.

  • بيل‌كلينتون؛مرد اقتصادي هيلاري

در سوي ديگر هم هيلاري كلينتون، نامزد پيشتاز دمكرات‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا اعلام كرد كه درصورت رسيدن به قدرت بيل‌كلينتون همسر سابق خود را مسئول «حيات‌بخشي» دوباره به اقتصاد آمريكا خواهد كرد. هيلاري كلينتون هميشه گفته بود كه درصورت ورود به كاخ سفيد، رئيس‌جمهور سابق آمريكا نقش مهمي در دولتش خواهد داشت اما اكنون مشخص شده همسرش مرد اول اقتصادي او خواهد بود. هيلاري كلينتون، در جمع هواداران خود اعلام كرد كه همسرش به خوبي مي‌داند كه اقتصاد آمريكا را به‌ويژه در شهرها و مناطقي كه رها شده‌اند به تحرك بيندازد. او گفت: از همسرم خواسته‌ام به بازنشستگي خود پايان دهد. چون او بيشتر از هر كسي ايده‌هاي نو در ذهنش دارد.

کد خبر 334102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha