دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بر اساس نتایج مرکز تحقیقاتی پیو در آمریکا، طبقه متوسط در شهرهای این کشور در قرن حاضر به شدت رو به کوچک شدن است.

اندیشکده تحقیقاتی «پیو» نگاهی به وضع طبقه متوسط در کلانشهرهای آمریکا انداخته است.

بر اساس تعریف این مرکز از طبقه متوسط، خانوارهایی که با قید جمعیت خانوار و هزینه زندگی در محل سکونت سطح درآمدی آنان در محدوده دو سوم تا دو برابر میانگین سراسری درآمد خانوار قرار دارد در این طبقه جای می‌گیرند.

براساس نتایج تحقیق پیو که در فاصله زمانی سال‌های 2000 تا 2014 میلادی انجام شده از 229 منطقه شهری مورد بررسی در 203 مورد جمعیتی که در محدوده سطح درآمدی متوسط قرار داشتند رو به کاهش بوده است.

بر اساس نقشه‌‌ای که پایگاه خبری بیزنس اینسایدر از آمار مندرج در این تحقیق منتشر كرده، تغییر و تحولات طبقه متوسط در نقاط مختلف آمریکا مشهود است. نتایج این تحقیق از دلایل نگرانی عموم اقشار جامع آمریکا نیز پرده برداشت، که خود به فهم دلیل ظهور نامزدهای جسوری چون دونالد ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه و برنی سندرز از حزب دموکرات کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پرس تی وی، در تحقیق پیو مشخص شد که زوال طبقه متوسط متاثر از تشدید نابرابری فراگیر در آمریکا است، که می‌تواند عواقب وخیمی برای جامعه آمریکایی به دنبال داشته باشد.

بنا بر این گزارش، میانگین واقعی سطح درآمد خانوار در آمریکا در دوره زمانی مزبور در مجموع هشت درصد کاهش داشته است.

زوال طبقه متوسط در شهرهای آمریکا یکی از بزرگ‌ترین معضلات سیاسی و اقتصادی قرن حاضر است و تحقیق اندیشکده پیو از حاد‌بودن ابعاد وخامت بحران حکایت دارد.

بر اساس گزارش پیو، وضع جاری و آتی طبقه متوسط آمریکا کماکان مسئله محوری کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 است. به علاوه، مطالعات اقتصادی جدید نشان می‌دهد که طبقه متوسط تحت فشار،احتمالا ظرفیت رشد اقتصادی در آینده را نخواهد داشت. روند کنونی در سطح ملی روشن است - طبقه متوسط سهم کمتری از جمعیت را در اختیار دارد و متعاقبا سهم آن از کل درآمد خانوار درآمریکا رو به کاهش است.

کد خبر 334029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha