همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ با انتقاد از سیاست‌های هیلاری کلینتون درباره مهاجران، درباره وقوع حمله‌ای مشابه حمله‌های یازدهم سپتامبر در خاک آمریکا هشدار داد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: شک ندارم که حمله‌ها از سوی کسانی که اکنون در آمریکا هستند یا در حال ورود به خاک آمریکا هستند انجام خواهد شد.

 ترامپ در مصاحبه‌ای با برنامه رادیویی خط سبز وابسته به شورای ملی گشت مرزی، نظر خود را درباره این که آیا باید حمله گسترده‌ای به خاک آمریکا انجام شود تا آمریکایی‌ها در مورد امنیت مرزی هوشیار شوند یا خیر؟، بیان کرد.

او پاسخ داد: «اتفاق‌های بدی روی خواهد داد. حمله‌هايي انجام خواهد شد که باور نخواهید کرد. » 

ترامپ درباره حمله مشابه یازدهم سپتامبر با هدایت پناهندگانی که با گوشی های همراهی وارد آمریکا می شوند که گروه به اصطلاح دولت اسلامی (داعش) هزینه آن را می پردازد، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه ایندیپندنت،او گفت:‌«منظورم این است که آنها تلفن همراه دارند. اما پول ندارند. چه کسی شارژ ماهیانه تلفن آنها را می پردازد؟ آنها تلفن‌های همراهی با این پرچم ها دارند، پرچم های داعش روی آنها است. عجیب نیست که ما آنها را به کشور راه می‌دهیم؟»

ترامپ گفت سیاست های مهاجرتی هیلاری کلینتون، نامزد پیشرو حزب دموکرات چنین خطرهايی به همراه دارد.

او افزود: «[کلینتون] می خواهد سوری‌ها به این کشور سرازیر شوند - اما ما نمی دانیم که آنها به راستی سوری هستند یا خیر؟. ما هیچ نظری در مورد این که آنها چه کسی هستند نداریم زیرا بخش زیادی از این مهاجرت ها غیرقانونی انجام می‌شود. بسیاری از این افراد مدارکی به همراه ندارند. منتظر شوید و ببینید با چه مشکلاتی مواجه خواهیم شد.»

اما ترامپ به دریافت اطلاعات خاصی که نشان دهد چنین حمله‌ای قریب الوقوع است اشاره ای نکرد.

اگر او به طور رسمی نامزد جمهوری خواهان شود، مانند روال همیشگی برای نامزدهای هر دو حزب، رئیس دستگاه اطلاعات ملی به او گزارش هایی خواهد داد. اما اظهارات متعدد ترامپ درباره امنیت ملی آمریکا بدون داشتن اطلاعات رسمی نشان می‌دهد که این نامزد با قوانین بازی می‌کند.

روزنامه گاردین نیز گزارش داده است ترامپ درباره همه پرسی انگلیس برای ماندن در اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با شبکه آی تی وی که قرار است روز دوشنبه پخش شود گفت انگلیس در رابطه با تجارت با آمریکا به آخر صف نخواهد رفت.

او افزود: «منظورم این است که من با همه عادلانه رفتار خواهم کرد و برای من فرقی نخواهد داشت که آیا آنها عضو اتحادیه اروپا هستند یا خیر.»

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا هشدار داده است اولویت اول آمریکا برای قراردادهای تجاری با کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود.

کد خبر 334061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha