چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

همشهری‌انلاین: کنفرانس «اعراب و ایران در مواجه با چالش‌های منطقه، فرصت‌ها و چشم‌اندازهای مشارکت» در بیروت شروع به کار کرد.

یکی از مسئولان ایرانی شرکت‌کننده در این کنفرانس گفت: امیدواریم این کنفرانس و کنفرانس‌های این چنینی زمینه‌ساز تفاهم و گفت‌وگو میان دو طرف باشد تا به فهمی مشترک در خصوص مشکلات پیش رو دست پیدا کنیم».

این کنفرانس برای نزدیک‌سازی دیدگاه ها میان عرب‌ها و ایران که دارای وزن ژئوسیاسی و نقشی راهبردی در منطقه هستند برگزار شده است.

عدنان منصور، وزیر خارجه سابق لبنان در حاشیه این کنفرانس گفت: برخی هستند که می‌خواهند دشمن حقیقی ما رژیم صهیونیستی را با دشمنی خیالی که ایران باشد جایگزین کنند. این افراد می‌خواهند جهت قطب نما را تغییر دهند و بر درگیری میان اعراب و اسرائیل سرپوش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ، محمد الخلیل، عضو شورای مدیریت مرکز مشورتی پژوهش‌ها و مستندسازی گفت: برجسته‌ترین چالش های موجود، شکاف بزرگی است که در مورد شیوه تفکر و چگونگی طراحی سیاست‌ها در غرب آسیا وجود دارد. 

نشست‌های این کنفرانس پس از مراسم افتتاحیه شروع شد. سازمان دهندگان این کنفرانس از اهمیت برگزاری چنین کنفرانس‌هایی سخن گفتند.

برگزاری نشست های این کنفرانس سه روز ادامه خواهد داشت.

شرکت‌کنندگان عرب و ایرانی این کنفرانس، برای بررسی چگونگی مقابله با چالش های بزرگ منطقه غرب آسیا در کنار یکدیگر جمع شده اند. چالش هایی که تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی قرار دارند.

کد خبر 335661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha