همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از ایجاد محدودیت در تبلیغ غذاهای ناسالم و مضر سلامت در تبلیغات محیطی شهر خبرداد.

منع تبلیغ غذاهای ناسالم در انتظار نامه وزارت بهداشت

رحمت الله حافظی در گفت‌وگو با ايسنا، با گلایه از تبلیغ غذاهای ناسالم و مضر برای سلامت انسان در سطح شهر، گفت: در مورد لزوم عدم تبلیغ غذاهای مضر برای انسان، مباحثی در شورای شهر مطرح شد.

وی با بیان اینکه قانون، کمیته‌ای متشکل از مسئولان وزرات بهداشت و... را ملزم کرده تا مصادیق مواد مضر سلامت را احصا کند، گفت: این کمیته هرساله، لیستی از مواد غذایی مضر را به صدا و سیما ارسال می‌کند تا اینگونه مواد غذایی در تلویزیون تبلیغ نشوند.

حافظی با بیان اینکه تعیین و نظارت بر محتوای بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر برعهده کمیته‌ای در اداره فرهنگ و ارشاد شهر تهران است، گفت: مکاتبه‌ای با وزارت بهداشت داشته‌ایم و از آنها درخواست کردیم تا یک نسخه از لیست موادغذایی مصرفی مضر سلامت که به سازمان صدا و سیما ارسال می‌شود، در اختیار کمیته تعیین محتوای اداره ارشاد شهر تهران نیز قرار گیرد تا اجازه تبلیغات محیطی این گونه مواد غذایی در سطح شهر نیز صادر نشود.

وی با بیان اینکه حدود یک ماه قبل نامه‌ را برای وزارت بهداشت ارسال کردیم، افزود: منتظر جواب وزارت بهداشت هستیم و به محض اینکه لیست در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد شهرتهران قرار گیرد، تبلیغات محیطی مواد غذایی مصرفی مضر برای انسان نیز در سطح شهر کم خواهد شد.

کد خبر 335127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha